Recensie: Bad Boys for Life blaast franchise nieuw, explosief leven in

Will Smith en Martin Lawrence zijn terug!

Op donderdag 23 januari gaat de nieuwe film Bad Boys for Life draaien in de Nederlandse bioscopen. De actiefilm Bad Boys (1995) was een succes, Bad Boys II (2003) was 'iets' minder. Goed idee om de franchise een derde deel te geven? Een volmondig ja, als de namen van de Belgische regisseurs Adil El Arbi en Bilall Fallah (Patser) op de regisseursstoel geschreven staan. Lees hier de filmrecensie van Bad Boys For Life.

Wraak uit onverwachte hoek
Terwijl Mike Lowrey in een zware midlifecrisis zit is Marcus Burnett opgeklommen tot een gerespecteerde politie-inspecteur. De twee worden herenigd wanneer ze tot de ontdekking komen dat een gevaarlijke Albanese huurmoordenaar hen dood wil hebben. Er blijkt een persoonlijk motief achter te zitten, want zijn broer werd gedood door Lowrey en Burnett.

Will Smith en Martin Lawrence zijn terug in de actiefilm 'Bad Boys for Life'

Na een lange pauze van maar liefst 17 jaar keren Will Smith en Martin Lawrence terug als Mike Lowrey en Marcus Burnett. De beste elementen uit het eerste deel zijn terug. Verwacht dus veel grote explosies, enkele achtervolgingen met snelle bolides (en een zijspan!), schaars geklede dames en natuurlijk het beroemde en bij vlagen grappige duo in de hoofdrol. Het verhaal is niet heel ingewikkeld, maar dat mag dit zonnige Miami-feestje niet drukken. Bij acteur Will Smith lijkt de tijd stil te staan, ook wat betreft zijn acteerwerk. Martin Lawrence is bij vlagen grappig, maar niet elke grap is raak. Bad Boys for Life is puur popcornvermaak, waar vooral de fans van zullen smullen. En goed nieuws: al voor de release van deze film is het vierde deel aangekondigd door Sony. 3 sterren.

Naast Will Smith (Suicide Squad) en Martin Lawrence (Blue Streak) zijn ook Vanessa Hudgens (Machete Kills) en Kate del Castillo (No Good Deed) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Adil El Arbi en Bilall Fallah (Black).

Bad Boys For Life is vanaf 23 januari 2020 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Actie, Komedie. Tijdsduur: 124 minuten. IMDb-score 7,4.