Recensies van The Hateful Eight

SD Kopen € 4.99
HD Kopen € 4.99
SD Huren € 3.99
HD Huren € 3.99

The Hateful Eight TRAILER

The Hateful Eight SYNOPSIS

The Hateful Eight is een Amerikaanse westernfilm uit 2015, geschreven en geregisseerd door Quentin Tarantino. Om de film een authentieke sfeer te geven wordt deze in Ultra Panavision 70 gefilmd en getoond (in sommige bioscopen).

Tarantino had zich tijdens het schrijven van het script laten inspireren door de televisieseries Bonanza, The Virginian en The High Chaparral en dan met name door de afleveringen waarbij een gijzeling plaatsvond en je je als kijker een tijd lang afvroeg of de daders nou goed of slecht waren. In januari 2013 kondigde Tarantino aan de film te gaan maken. Toen het script twee maanden later uitlekte besloot hij het script alleen nog slechts als roman uit te brengen. Later kwam hij hier op terug en in januari 2015 ging het filmen toch van start.

Het verhaal speelt een paar jaar na de Amerikaanse Burgeroorlog en gaat over twee premiejagers die met een postkoets door Wyoming reizen en ergens aankloppen om te mogen schuilen tegen een sneeuwstorm. Zo komen acht personen samen die elk wel iets te verbergen hebben. Premiejager John Ruth is met een voortvluchtige, Daisy Domergue genaamd, op weg naar een dorpje dat luistert naar de naam Red Rock om haar voor het gerecht te slepen. Onderweg komen ze twee mannen tegen, ex-majoor en berucht premiejager Marquis Warren en Chris Mannix, een zuiderling die beweert de nieuwe sheriff van het dorp te zijn. Vanwege een hevige sneeuwstorm worden ze gedwongen te schuilen in ‘Minnie’s Haberdashery’, een tussenstop die zich bevindt op een bergpas.