Recensie: Blackout met Josh Duhamel is rampzalige John Wick kloon en zonde van je tijd

Nu nummer 3 op Netflix

Vanaf 12 oktober staat de film Blackout op Netflix. Een gloednieuwe release staat klaar om te bingen met niemand minder dan acteur Josh Duhamel in de hoofdrol. Netflix heeft niet de beste reputatie, maar toch zien we zelden iets dat zo slecht is dat het bijna weer goed wordt. En dan krijg je de ooit fantastisch acteur Nick Nolte er gratis bij. Lees hier de filmrecensie van Blackout.

John Cain weet het niet meer...
Het verhaal gaat over John Cain. Hij komt bij in een Mexicaans ziekenhuis, maar kan zich niets meer herinneren. Tijd om zijn identiteit te achterhalen is er echter niet: het blijkt dat hij iets kostbaars van het kartel heeft gestolen, en die gaan niets en niemand uit de weg om dat weer terug te krijgen. Cain moet vechten voor zijn leven en probeert ondertussen te ontdekken wie hij echt is.

Acteur Josh Duhamel (Cain) in de film 'The Blackout'

Beoordeling van Gids.tv: ★

Entertainment-score: 45% | IMDb ★ 3,9

Wij hebben de 49-jarige acteur Josh Duhamel (Transformers) best hoog zitten en daarom is het ook zo vreemd dat hij voor deze troep kiest. Een rommelige goedkope actie- en misdaadthriller met zeer matige special effects en weinig verhaal. Blackout heeft een budget van 12 miljoen en elke dollar is een dollar te veel. De film is een aaneenschakeling van vechtscénes en alhoewel Duhamel echt nog wel zijn best doet, weet hij het zinkende schip ook niet te redden. Zelfs Abbie Cornish weet niet wat ze met het slechte script aan moet, en ooit legendarische acteur Nick Nolte zien we in een tenenkrommende rol die niet menswaardig is. Het is zonde, één ster.

Naast Josh Duhamel (Life as We Know It) en Abbie Cornish (Geostorm) zijn ook Nick Nolte (Angel Has Fallen) en Omar Chaparro (Overboard) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Sam Macaroni (Guest House).

Vanaf 12 oktober 2022 is de film Blackout te zien op Netflix. Genre: Misdaad, Actie, Thriller. Tijdsduur: 80 minuten.