Recensie: V for Vengeance met Jocelyn Hudon is een slechte vampierenfilm met bloedarmoede

Met Jocelyn Hudon en Graham Greene

Vanaf 1 juli is de film V for Vengeance te zien op Netflix. Nu we van Netflix ons account niet meer mogen delen, zou je verwachten dat ze meer entertainment en kwaliteit op de streamingdienst zou verschijnen. Het tegendeel is helaas waar: maak je klaar voor een B-film die het daglicht niet kan verdragen. Lees hier de filmrecensie van V for Vengeance.

Emma, Scarlett en Kate
De zussen Emma en Scarlett zijn twee rebelse vampiers die ontdekken dat hun andere zusje Kate een ontvoeringspoging heeft overleefd waarbij hun ouders zijn gestorven. Ze moeten samenwerken om Kate te beschermen tegen Thorn en zijn bende van gevaarlijke vampiers, die uit zijn op wraak en controle over een vampirismevaccin. Thorn en zijn bende zullen echter snel merken dat ze de verkeerde familie hebben uitgedaagd.

Bron: Paramount Pictures

Beoordeling van Gids.tv: ★

Entertainment-score: 45% | IMDb ★ 3,8

De gerenommeerde en prachtige acteur Graham Greene (The Green Mile en Wind River) heeft zeer waarschijnlijk zijn bril niet opgehad bij het lezen van het script van deze vampierenfilm met neptanden. Een bedroevend slechte film waar deze acteur eigenlijk niet in had moeten én mogen zitten. V for Vengeance heeft een voorspelbaar verhaal, een aantal slaapverwekkende vechtscènes en zeer matige special effects in huis met een cast die soms doet denken aan amateurtoneel. Bovendien zijn de stereotype karakters een doorn in het oog. We hebben heimwee naar geweldige vampierenfilm zoals The Lost Boys (1987) en de serie True Blood (2008), die wel wisten hoe je tanden in de scenario's moesten zetten. Eén ster.

Naast Jocelyn Hudon (Pixels) en Grace Van Dien (Lady Driver) zijn ook Graham Greene (The Green Mile), Sean Maguire (Once Upon a Time), Christopher Russell (Love is Trending) en Michael P. Northey (Catwoman) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Kelly Halihan.

Vanaf 1 juli 2023 is de film V for Vengeance te zien op Netflix. Genre: actie, avontuur, horror. Tijdsduur: 86 minuten.