Recensie: Doi Boy is verwarrende arthouse met belangrijke thema's op Netflix

Met Awat Ratanapintha

Vanaf 24 november is de film Doi Boy te zien op Netflix. Het siert de streamingdienst om ook nieuwe arthousefilms een kans te geven. Dit keer een film uit Thailand en Cambodja met acteur Awat Ratanapintha in de hoofdrol. Lees hier de filmrecensie van Doi Boy.

Chiang Mai, Thailand in COVID-pandemie. Als etnische Shan-sekswerker probeert Sorn zijn bittere realiteit te confronteren door zich te verdiepen in het leven van zijn klanten. Ver van huis tracht hij als vluchteling een toekomst te creëren. Zijn situatie wordt gecompliceerd wanneer hij betrokken raakt bij een ingewikkelde relatie met een klant, een detective die onderzoek doet naar een politieke activist

Acteur Awat Ratanapintha, Bhumibhat Thavornsiri en Arak Amornsupasiri van de film 'Doi Boy'

Entertainment-score: 56% | IMDb ★ 6,0

Een moeilijke, maar ook fascinerende kijk op de druk van het Thaise leven door en voor degenen die onderaan de hiërarchie plaats moeten nemen: dat is de rode draad van deze film. Regisseur Nontawat Numbenchapol (bekend van de film #BKKY en documentaire No Boys Land) maakt een dramafilm met mooie camerabeelden in een moeilijk pakkend verhaal. In het begin is de film een verwarrende puinhoop en het is lastig om de gebeurtenissen op het scherm te begrijpen. Totdat het plot duidelijk wordt, is het bijna alsof je naar willekeurige voorbeelden kijkt die door elkaar zijn gegooid. Duidelijk is wel dat je echt een liefhebber moet zijn van dit soort dramafilms, waar het tempo opvallend laag is. De finale is hoopvol maar ook hopeloos, wat het meer reëel dan fictief maakt. Drie kleine sterren.

Naast Awat Ratanapintha (Girl from Nowhere) zijn ook Arak Amornsupasiri (Postman) en Bhumibhat Thavornsiri (Hunger) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Nontawat Numbenchapol (No Boys Land).

Vanaf 24 november is de film Doi Boy te zien op Netflix. Genre: drama. Tijdsduur: 80 minuten.