Recensie: Missing: The Lucie Blackman Case is gruwelijke nachtmerrie voor elke ouder

Wanhopige vader zoekt dochter in Japan

Vanaf 26 juli is de documentaire Missing: The Lucie Blackman Case te zien op Netflix. De streamingdienst weet keer op keer sterke true crime op het scherm te toveren zoals vrij recent nog de aangrijpende docu Take Care of Maya. Volg in dit verhaal een Britse vader die zijn dochter zoekt in Japan. Lees hier de recensie van Missing: The Lucie Blackman Case.

Roppongi Tokio
De documentaire gaat over de vermissing van de 21-jarige Britse Lucie Blackman. Na de middelbare school wil Lucie avontuur en besluit ze, samen met haar jeugdvriendin Louise Phillips, naar Tokio te verhuizen voor een tussenjaar. Maar al drie weken na aankomst in Tokio verdwijnt Lucie als sneeuw voor de zon. De levens van haar familie en vele vrienden veranderen in een race tegen de klok om haar terug te vinden.

Vader Tim Blackman en dochter Sophie in de documentaire 'Missing: The Lucie Blackman Case'

Entertainment-score: 68% | IMDb ★ 7,3

Wij gaan geen spoilers weggeven, maar dit indrukwekkende verhaal van een charismatische vader die zijn dochter zoekt gaat je niet in de koude kleren zitten. De documentaire Missing: The Lucie Blackman Case start traag maar de puzzelstukken worden langzaam maar zeker in elkaar gelegd, waardoor het tweede deel een stuk grimmiger wordt. Ook nu zijn de archiefbeelden weer rijk en overzichtelijk en wil je uiteindelijk weten wat er met Lucie is gebeurd. Een verontrustende zoektocht die uiteindelijk gelukkig alle antwoorden geeft voor deze familie en voor de wereld. Helaas moeten we ook concluderen dat 'het kwaad' op deze aardbol altijd dichtbij is. Drieënhalve ster.

Onder andere is Tim Blackman en zijn familie te zien in deze documentaire. Deze documentaire is gemaakt door Hyoe Yamamoto (The Distance).

Vanaf 26 juli 2023 is de documentaire Missing: The Lucie Blackman Case te zien op Netflix. Genre: documentaire, misdaad. Tijdsduur: 81 minuten.