Recensie: Good Omens seizoen 2 is heerlijke wegkijkserie met humor en Jon Hamm

Ook met Michael Sheen en David Tennant

Vanaf 28 juli staat het tweede seizoen van Good Omens op Prime Video. Nadat we in het eerste seizoen al kennis hebben kunnen maken met de 'bromance' tussen Michael Sheen en David Tennant en dit seizoen krijgen we daar ook de humor van Jon Hamm bij. En dat is exact het ingrediënt dat deze serie nodig heeft. Lees hier de recensie van Good Omens seizoen 2.

Temperamenten
Na het leven te hebben meegemaakt op Aarde sinds "Het Begin” en met de Apocalyps geniet het duo weer van het simpele leven onder de de normale bevolking in Soho, Londen. Totdat aartsengel Gabriel onverwacht op de stoep van Aziraphale's boekwinkel verschijnt. Terwijl Crowley argwanend is over waarom de aartsengel naar de boekwinkel is gekomen, wil Aziraphale het mysterie achter Gabriels situatie oplossen.

Michael Sheen en David Tennant in 'Good Omens' seizoen 2. Bron: Prime Video

Entertainment-score: 83% | IMDb ★ 8,0

De twee heren hebben de Aarde dan wel gered van de antichrist, maar elke geoefende seriekijker weet dat juist dat nooit lang kan duren. En inderdaad: de volgende engerd staat al op de stoep. Het eerste seizoen vonden wij net even wat scherper en leuker, maar misschien komt het ook omdat het toen nog gloednieuw was en nu inmiddels al een klein beetje minder nieuw. Juist dan maakt het komische talent van Jon Hamm, dat dit seizoen nog net even wat meer naar voren komt dan in het eerste seizoen, van pas: dat tilt deze serie net even boven het gemiddelde komediewerk uit. 4 sterren.

Naast Michael Sheen (Dolittle) en David Tennant (Doctor Who) zien we ook Jon Hamm (Maggie Moore(s)) in deze serie. Deze productie wordt geleid door Douglas Mackinnon (Sherlock) en Neil Gaiman (American Gods).

Vanaf 28 juli 2023 is Good Omens seizoen 2 te streamen op Prime Video. Genre: komedie. Aantal afleveringen: 6. Lengte afleveringen: ca. 45 minuten.