Recensie: My Big Fat Greek Wedding 3 is alleen voor echte fans het kijken waard

Met Nia Vardalos, John Corbett en Lainie Kazan

Vanaf 7 september is de film My Big Fat Greek Wedding 3 te zien in de bioscopen. Naast heerlijk weer in Nederland is het ook lekker nazomeren in de bios. Het weerzien met de familie Portokalos is een feest onder de Griekse zon, maar alleen het schaap weet een lachsalvo in de zaal te veroorzaken. Helaas valt het derde deel toch tegen. Lees hier de filmrecensie van My Big Fat Greek Wedding 3.

Portokalos-familie
De Portokalos-familie hebben een wens te vervullen. Toula's vader Gus is overleden. Zijn aller laatste wens is dat de familie het dorp bezoekt waar hij is opgegroeid en de neven, nichten en vrienden ontmoet die hij achterliet. Terwijl Toula en Ian op zoek gaan kennissen van Gus voor een grote reünie, bloeit de prille liefde op tussen hun dochter Paris en de knappe Aristoteles, die ze oorspronkelijk niet zag zitten.

De cast van de komedie 'My Big Fat Greek Wedding 3'

Beoordeling van Gids.tv: ★½

Entertainment-score: 55% | IMDb ★ 6,1

In 2002 verscheen My Big Fat Greek Wedding voor het eerst op het witte doek. Het script was origineel en zeer grappig, en dat leverde hoofdrolspeelster en schrijver Nia Vardalos een Oscarnominatie op. Het vervolg liet lang op zich wachten maar in 2016 verscheen eindelijk het tweede deel. Voor het derde deel keert de hele cast weer terug en gaan de familie op vakantie in het heerlijke Griekenland. Naast een reclamespot voor dit prachtige land is het weerzien altijd gezellig met leuke rollen voor boegbeeld Nia Vardalos en grappige Andrea Martin (Tante Voula). Helaas is het derde deel teleurstellend: door het gebrek aan humor, romantiek en drama weet de film niet van de grond te komen. Anderhalve ster.

Naast Nia Vardalos (The Curse of Bridge Hollow) en John Corbett (Sex and the City) zijn ook Elena Kampouris (Before I Fall), Lainie Kazan (Gigli), Andrea Martin (Black Christmas), Louis Mandylor (Rambo: Last Blood), Maria Vacratsis (Tommy Boy) en Joey Fatone (On The Line) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Nia Vardalos (My Big Fat Greek Wedding).

Vanaf 7 september 2023 is de film My Big Fat Greek Wedding 3 te zien in de Nederlande bioscopen. Genre: komedie, romantiek. Tijdsduur: 100 minuten.