Recensie: documentaire Vonneke Exposed is eerlijk, openhartig verhaal

Met actrice, influencer en artiest Vonneke Bonneke

Vanaf 9 november is de documentaire Vonneke Exposed te streamen bij BNNVARA op NPO Start en NPO Plus. In deze documentaire onderzoekt influencer Vonneke Bonneke, tien jaar nadat zij een klasgenoot in de arm stak, hoe alles zo ver heeft kunnen komen. Lees hier de recensie van Vonneke Exposed.

Naaktfoto's
Op de middelbare school verspreidt een klasgenoot naaktfoto's van de toen vijftienjarige Vonneke. De naaktfoto's had zij in vertrouwen naar de jongen waar zij verliefd op was gestuurd. Ze is doodsbang voor de reactie van haar vader en uit radeloosheid pakte Vonneke een schaar en steekt de verspreider in zijn arm. Vanaf dat moment verandert haar leven enorm. Inmiddels is Vonneke een succesvol influencer, actrice en artiest. Omdat ze zelf een kind krijgt en een rolmodel wil zijn, blikt ze in Vonneke Exposed terug.

Entertainment-score: 65% | IMDb ★ n.n.b.

In Vonneke Exposed heeft Vonneke mooie openhartige gesprekken met haar moeder, vriend, broer en anderen. Ze lijkt vooral te willen uitleggen dat het thuis niet openlijk kunnen praten over gevoelens debet is geweest aan haar wanhoopsdaad. Pijnlijk eerlijk maakt haar moeder duidelijk dat het voor haarzelf na de scheiding een kwestie van overleven was en zij inderdaad nauwelijks aandacht had voor de gevoelens van haar kinderen. Vonneke Exposed vertelt enerzijds het verhaal van tien jaar geleden en switcht anderzijds naar het heden, met de zwangere Vonneke die het anders wil doen straks met haar eigen gezin. De documentaire had zonder de jonge stand-in Vonneke gekund. Vonneke eindigt met een rake boodschap: we moeten niet alleen onze dochters leren geen naaktfoto's te sturen, maar ook onze zonen leren dat ze er niet om moeten vragen. Drie sterren.

Naast Vonneke Bonneke (De Tatta's 2) zijn onder meer haar vriend Davinio, Vonneke's moeder en broer te zien. Deze productie is een samenwerking van Vonneke met BNNVARA.

Vonneke in een foto van haar documentaire

Vanaf 9 november 2023 is de documentaire Vonneke Exposed te zien op NPO Start en NPO Plus. Genre: biografie, documentaire. Tijdsduur: 46 minuten.