Recensie: Christmas at the Drive-In is saai, flinterdun niemendalletje

Hallmark Channel-film nu te zien op Netflix

Vanaf vrijdag 1 december staat de film Christmas at the Drive-In op Netflix. Dit is één van de films uit de Hallmark kerstreeks van 2022 die op Netflix is uitgekomen. We recenseren ze alle zeven, dit is de derde film uit de reeks en misschien wel de minst slechte tot nu toe... Lees hier onze recensie van Christmas at the Drive-In.

Drive-In Theater
Het plan van een vastgoedadvocaat om het ‘Drive-In Theater’ van haar stadje, een plek met sentimentele waarde voor de inwoners, te redden wordt ingewikkeld als ze er slechts drie weken de tijd voor krijgt. Zij moet bewijzen dat er voor dit plaatselijk instituut, normaliter gesloten in de winter veel animo is en derhalve de moeite waard om behouden te blijven. Er is echter een obstakel en dat is de man die het onroerend goed probeert te verkopen zodat er een distributiecentrum voor in de plaats gebouwd kan worden. De verkoper blijkt een oude vlam te zijn. Twintig jaar geleden waren zij ‘high school sweethearts’ maar zijn door een misverstand uit elkaar gegaan.

Entertainment-score: 50% | IMDb ★ 6,1

Christmas at the Drive-In kun je links laten liggen. Zelfs als je tijd over hebt, besteedt het aan iets anders. Zoals het een typische kerstfilm betaamt komt alles goed en heeft Christmas at the Drive-In een happy end. Maar nergens staat in beton gegoten dat deze typische kerstfilm ook saai moet zijn, een flinterdun plot moet hebben en dus slaapverwekkend moet zijn. De acteurs spelen hun rol met verve, dat moet gezegd worden, maar de film uit het slop trekken, dat is onmogelijk. Komisch is het ook al niet. Erg positief kunnen we hem niet beoordelen: Twee sterren.

Naast Danica McKellar (The Wonder Years) en Neal Bledsoe (Shameless) spelen ook Ayesha Mansur Gonsalves (The Spencer Sisters) en Jennifer Wigmore (Dream Scenario) in deze film. Deze productie is geregisseerd door Don McBrearty (ReGenesis).

Filmstill uit 'Christmas at the Drive-In'. Bron: Netflix

Vanaf 1 december 2023 is Christmas at the Drive-In te zien op Netflix. Genre: romantiek, kerst, komedie. Tijdsduur: 87 minuten.