Recensie: Fall Into Winter is voorspelbare kerstfilm met mooie chocolade kunstwerken

Hallmark-film is nummer 6 van Netflixfilm top 10

Vanaf 1 december is de film Fall into Winter te zien op Netflix. Dit is één van de films uit de Hallmark kerstreeks van 2022 die op Netflix is uitgekomen. We recenseren ze alle zeven. Alle ingrediënten zitten in deze film: wintersfeer, romantiek, chocola en 'kinken in de kabel'. Is deze mix goed genoeg voor een smakelijk kerstverhaal? Lees hier de filmrecensie van Fall into Winter.

Plaaggeest
Als Brooks, Kerries vroegere plaaggeest waar zij stiekem een crush op had, onverwacht mede-eigenaar van het familiebedrijf wordt, staat zij niet te popelen om met hem samen te werken. De ooit beste vriend van Kerries broer, koopt zich in de snoepwinkel in vanwege diverse redenen. Wat steekt er achter deze actie en kan Kerrie zich over haar tegenzin heen zetten? Leidt de romantische setting van het jaarlijkse Winterfest tot amoureuze gevoelens of valt alles in duigen?

Beoordeling van Gids.tv: ★★½

Entertainment-score: 58% | IMDb ★ 6,0

Fall into Winter begint goed met de juiste sfeer: muziek en close-ups van het maken van heerlijke chocoladebonbons. Je krijgt zin in een fijne kerstfilm. Het verhaal speelt zich af in een klein plaatsje waar tradities en familiewaarden nog iets betekenen. De hoofdpersonen hebben gemeenschappelijke herinneringen en zoals gebruikelijk in dit soort kerstfilms zijn er ook in Fall into Winter misverstanden die opgehelderd moeten worden. Nadat de nodige 'kinken in de kabel' zijn overwonnen, leeft iedereen nog lang en gelukkig. Een voorspelbaar verhaal maar de chocolade kunstwerken en het prachtige snoepwinkeltje maken veel goed. Tweeënhalve ster voor dit sprookje.

Naast Lori Loughlin (Full House) en James Tupper (The Requin) zijn ook Cherion Drakes (Major Crimes), Darrin Baker (Painkiller) en Marc Senior (A Joyous Christmas) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door T.W. Peacocke (Catering Christmas).

Lori Loughlin en James Tupper in 'Fall into Winter'. Bron: Hallmark Channel/Netflix

Vanaf 1 december 2023 is de film Fall into Winter op Netflix. Genre: komedie, romantiek, Amerikaans. Tijdsduur: 83 minuten.