Recensie: Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again is lollig, maar voegt weinig toe

Vervolg op populaire Ben Stiller-franchise

Vanaf 9 december staat de film Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again op Disney+. Disney gaat door met het opnieuw starten van bekende franchises van 20th Century Studios. De populaire filmfranchise met Ben Stiller en Robin Williams in de hoofdrollen krijgt nu een animatiefilm. Lees hier de recensie van Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again.

Ontsnapt hij nou opnieuw?
In dit vervolg uit de Night at the Museum-franchise treedt Nick Daley (Joshua Bassett) in de voetsporen van zijn vader als nachtbewaker bij het American Museum of Natural History, waardoor hij weet wat er gebeurt als de zon ondergaat. Als de maniakale heerser Kahmunrah (opnieuw) ontsnapt, is het aan Nick om het museum voor eens en voor altijd te redden.

Nick Daley in het museum. Bron: Disney

Entertainment-score: 65% | IMDb ★ 5,3

Het werd weer tijd dat Disney weer eens een franchise van 20th Century Studios (eerder 20th Century Fox) uit de kast trekt. Ditmaal is het dus Night at the Museum, groot gemaakt door Ben Stiller in de hoofdrol en Robin Williams in de belangrijkste bijrol. Het is fijn om figuren als 'Teddy' Roosevelt en Dr. McPhee, maar ook Laaa (uit Secret of the Tomb) weer eens terug te zien, alhoewel het dit keer in animatievorm is. Het verhaal heeft niet veel om het lijf, de animatie zelf is niet per se 'je van het', maar is ook zeker niet slecht. De stemmen zijn zo nu en dan best wel even wennen en aan Thomas Lennon in de rol die jarenlang excellent werd vertolkt door de ongrijpbare en (bijna) tot museumstuk verworden Robin Williams, is er eentje waar we helemaal niet aan kunnen wennen. Een geslaagde film voor een avondje met de kinderen of met de familie, maar niet één die we nog veel vaker aan gaan zetten. 3 sterren.

Naast de stemmen van Joshua Bassett (Better Nate than Ever) en Thomas Lennon (Memento) spelen ook Joseph Kamal, Jack Whitehall (Jungle Cruise) en Steve Zahn (The Good Dinosaur) in deze film. Deze productie is geregisseerd door Matt Danner (Gravity Falls).

Vanaf 9 december 2022 is Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again te kijken op Disney+. Genre: animatie, familie, komedie. Tijdsduur: 77 minuten.