Recensie: in After Everything doen Josephine Langford en Hero Fiennes Tiffin het nog één keer

Voor fans waardige finale in zonnig Portugal

Vanaf 13 september is de film After Everything te zien in de bioscopen. Na wéér een grote relatiecrisis in het vierde deel After Ever Happy is de grote vraag natuurlijk: gaan Hardin en Tessa ook deze liefdescrisis overleven? Na vijf films valt het doek voor deze After-reeks en dat werd wat ons betreft hoog tijd. Lees hier de filmrecensie van After Everything.

Hardin en Tessa
In het laatste deel worstelt Hardin om verder te gaan met zijn leven. Geplaagd door een writer’s block en de verpletterende breuk met Tessa, reist Hardin naar het zonnige Portugal op zoek naar een vrouw die hij in het verleden heeft gekwetst – en om zichzelf te vinden. Hij realiseert zich dat hij moet veranderen om Tessa terug te winnen, voordat hij de verbinding aan kan gaan.

Actrice Josephine Langford (Tessa Young) in de film 'After Everything'

Lees hier het artikel: Waar kijk je alle romantische en licht erotische After-films?

Entertainment-score: 55% | IMDb ★ 6,0

De filmserie begon in 2019 met After, een film gebaseerd op het eerste boek in de reeks van schrijver Anna Todd. En dat met groot succes: niet alleen voor de eerste film maar ook voor haar vervolgen. Keer op keer wisten de films volle bioscoopzalen te trekken. De vurige en tamelijk giftige relatie tussen brave en beeldschone studente Tessa en bad boy Hardin liet menig fan in katzwijm vallen. After Everything, het vijfde (!) deel uit de reeks, is helaas niet wat we gehoopt hadden. Het vrij drakerige en langdradige eerste uur speelt zich voornamelijk af in Portugal, wat de afwisseling niet ten goede komt. Liefdesverdriet en een zwaar alcoholprobleem bij Hardin nemen een groot deel van de film in beslag. Met het magere verhaal lijkt de koek op en wordt het tijd dat deze reeks tot een einde komt. We zien actrice Josephine Langford en Hero Fiennes Tiffin liever in producties die wat meer te vertellen hebben. Fans hebben desondanks wel een leuke tijd: twee sterren.

Naast Hero Fiennes Tiffin (The Woman King) en Josephine Langford (Moxie) zijn ook Mimi Keene (Tolkien), Louise Lombard (Hidalgo), Stephen Moyer (True Blood) en Benjamin Mascolo (Time is Up) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Castille Landon (After We Fell en After Ever Happy).

Vanaf 13 september 2023 is de film After Everything te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: drama, romantiek. Tijdsduur: 93 minuten.