Recensie: Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem is komische trip door de riolen van New York

Fantastische animatie en heerlijke humor

Vanaf woensdag 9 augustus is de animatiefilm Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem te zien in de Nederlandse bioscopen. Voor veel mensen - jong en oud - zijn de Turtles enorm jeugdsentiment. Paramount doet met deze film een nieuwe poging om de vier schildpaddenbroers bij een nieuw publiek bekend te maken. Lees hier de recensie van Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem.

Jong en onervaren
Nadat ze zich jarenlang verscholen hebben voor mensen hopen de Turtle-broers nu met heldhaftige acties New York voor zich te winnen en geaccepteerd te worden als gewone tieners. Met hulp van hun nieuwe vriendin April O’Neil gaan ze de strijd aan met een mysterieuze misdaadorganisatie, maar dat blijkt nog niet zo makkelijk. Zeker niet als ze een mutantenleger achter zich aan krijgen.

De Turtles in ‘Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem’. Bron: Paramount

Entertainment-score: 77% | IMDb 7,6

De nostalgie is de laatste jaren één van de belangrijkste schakels van Hollywood geworden en daarom is het niet verbazingwekkend dat 'de Turtles' ook weer terugkeren op het witte doek. Net als de recent uitgebrachte Spider-Man: Across the Spider-Verse is deze film er eentje die van het doek spettert: de ninja's en alle bondgenoten en vijanden een eigen stijltje, die sterk doet denken aan de graffitimuren in downtown Manhattan. Het stemmenwerk van een bijzonder sterke cast is uitstekend: vooral Jackie Chan valt als 'pa' Splinter op. Het verhaal van de film is simpel maar schiet zijn doel absoluut niet voorbij, waardoor de film misschien niet de hoogtepunten van Across the Spider-Verse haalt maar wel enorm vermakelijk is. Waar de vijf scriptschrijvers mee bezig zijn geweest vragen wij ons wel hardop af. 3,5 ster.

In de stemmencast vinden we onder meer Ayo Edebiri (The Bear), Rose Byrne (Platonic), Seth Rogen (Free Guy), Jackie Chan, Paul Rudd (Ant-Man) en John Cena (Barbie). De regie is in handen van Jeff Rowe (The Mitchells vs. The Machines).

De animatiefilm Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: avontuur, komedie. Tijdsduur: 122 minuten.