Recensie: Greatest Days brengt vooral ode aan fans van boyband Take That

Fantastische muziek met onder andere Aisling Bea in de hoofdrol

Vanaf 31 augustus is de film Greatest Days te zien in de bioscopen. De populaire muziek van de mannen van Take That speelt de hoofdrol in deze jukeboxmusical, zoals eerder in hitserie Glee en blockbuster Mamma Mia. In dit geval draait alles om The Boys, een boyband uit de jaren negentig die sterke gelijkenissen vertoont met hitsensatie Take That. Lees hier de filmrecensie van Greatest Days.

"Never Forget"
Vijfentwintig jaar geleden hadden vijf vriendinnen de avond van hun leven bij een groot concert van hun favoriete boyband. Inmiddels zijn hun levens echt totaal verschillend, maar als één van hen kaarten wint voor een reunieconcert, hoeft ze niet lang na te denken wie ze meeneemt. De fans maken zich klaar om nog één keer samen naar een concert te gaan en hun bijzondere vriendschap nieuw leven in blazen.

Alice Lowe (Heather), Jayde Adams (Claire), Aisling Bea (Rachel) en Amaka Okafor (Zoe) in de film 'Greatest Days'

Entertainment-score: 60% | IMDb ★ 5,8

De echte fans gaan een leuke tijd hebben met deze wat rommelige muziekfilm, die de muziek van Take That in het zonnetje zet. En voor de oplettende kijker zit een extra verrassing in als zangers Gary Barlow, Mark Owen en Howard Donald acte de présence geven in een aardige cameo. De grootste hits komen voorbij met onder andere het nummer Back for Good, Relight My Fire en natuurlijk Greatest Days. Helaas moet we concluderen dat de muziek van Take That een betere film zouden moeten krijgen. Mede door matige montage, rommelige beelden en domme verhaallijnen (Rachels vriend mag niet mee naar het concert van The Boys, waardoor relatie in zwaar weer beland) zijn eeuwig zonde. Twee sterren.

Naast Aisling Bea (Home Sweet Home Alone) en Jayde Adams (Good Omens) zijn ook Alice Lowe (Hot Fuzz), Amaka Okafor (Hamlet), Matthew McNulty (The Terror) en Lara McDonnell (Belfast) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Coky Giedroyc (Wuthering Heights).

Vanaf 31 augustus is de film Greatest Days te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: muziek, drama, komedie. Tijdsduur: 112 minuten.