Recensie: DogMan met magistrale acteur Caleb Landry Jones in meesterwerk en culthit in één

Van The Fifth Element-regisseur Luc Besson

Vanaf 28 september is de film DogMan te zien in de bioscopen. Gooi de films The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert, Home Alone met een sufje John Wick, Forrest Gump en iets van superhelden door elkaar heen. En je ziet een film die verrast, ontroerd, kippenvel geeft, je laat lachen en soms nog behoorlijk spannend wordt. Lees hier de filmrecensie van DogMan.

Non, je ne regrette rien
Het verhaal gaat over Douglas. Hij werd als kind door zijn vader vreselijk mishandeld en tussen de honden gegooid. De roedel heeft hem echter niet aangevallen, maar beschermd en vormt sindsdien een belangrijke bondgenoot voor Douglas. De jongeman heeft jaren later zijn fysieke wonden en psychisch trauma te verwerken en gooit de gangbare normen overboord. Hij transformeert in een vrouw.

Bron: Independent Films

Entertainment-score: 85% | IMDb ★ 6,8

Wie eens wat 'anders' wil in de bioscoop wordt zeker verrast door deze bijzondere film van topregisseur Luc Besson, met Caleb Landry Jones in een prachtige hoofdrol. DogMan wil veel zijn: drama, actie, misdaad, muziek en zelfs komedie. Het zit er allemaal in en kan wat overweldigend aanvoelen. Naast Caleb Landry Jones zijn er ook vele honden in deze productie te zien die zeker ook een Oscar verdienen. De film heeft een paar zeer belangrijke levenslessen en weet meerdere malen te ontroeren. DogMan is een belevenis die je niet mag missen, mits je met een knipoog dit wraak en fantasie verhaal in je hart sluit. Gelukkig is na de bombastische finale de cirkel wel rond. En dan hebben we nog niet eens gehad over optreden van Douglas als Édith Piaf, het is onvergetelijk: Een dikke vier sterren.

Naast Caleb Landry Jones (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) en Jojo T. Gibbs (Past Lives) zijn ook Christopher Denham (Oppenheimer), Grace Palma (DogMan), Michael Garza (The Hunger Games: Mockingjay - Part 1) en James Payton (Harry Potter en de Orde van de Feniks) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd en geschreven door Luc Besson (Léon: The Professional en Lucy).

Vanaf 28 september 2023 is de film DogMan te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Misdaad, Drama, Actie, Komedie. Tijdsduur: 115 minuten.