Recensie: Expend4bles brengt meer kogels en actie met sexy Megan Fox tussen de mannen

Sylvester Stallone en vrienden zijn terug!

Vanaf 5 oktober is de film Expend4bles te zien in de bioscopen. De melkkoe van de inmiddels 77-jarige Sylvester Stallone draait weer op volle toeren, met dit keer een nieuwe wapen: actrice Megan Fox met haar machinegeweer staat klaar in een totaal ongeloofwaardige rol die je wenkbrauwen meerdere malen doet fronzen. Lees hier de filmrecensie van Expend4bles.

Missie Ocelot
Barney en zijn maten moeten in actie komen bij een samenzwering die zal leiden tot een nucleair conflict waardoor een Derde Wereldoorlog onvermijdbaar is. Om dat te voorkomen, zullen de Expendables alle wapens gebruiken die maar voorhanden zijn.

Curtis '50 Cent' Jackson is Easy Day in de film 'Expend4bles'

Beoordeling Gids.tv: ★

Entertainment-score: 50% | IMDb ★ 5,2

Inmiddels zijn we bij de vierde film uit de Expendables reeks aangekomen. Ditmaal hebben we Hidden Strike-regisseur Scott Waugh op de regiestoel. Expend4bles gaat van Libië naar Thailand in sets die overduidelijk vooral in de grote filmstudios zijn opgenomen. Zoals we gewend zijn van deze films is er weer veel actie, vechtscènes en stunts. Helaas zijn de computereffecten zeer matig en vliegt de cast voornamelijk op de automatische piloot door de kleine twee uur heen. Wij hebben Sylvester Stallone, Dolph Lundgren en ook Jason Statham erg hoog zitten, maar deze vierde film had niet gemaakt mogen worden. Vooral het voorspelbare verhaal gooit roet in het eten, en je weet in het begin al hoe dit af gaat lopen. De rol van topacteur Andy Garcia is een lichte schande en Megan Fox, het nieuwe wapen van deze film, is werkelijk een blamage. Wij voorspellen dat de meeste Expendables-fans teleurgesteld de bioscoopzaal verlaten, want zo slecht zie je het zelden. Als we massaal 103 minuten van ons leven willen weggooien en deze actiefilm gaan zien, ligt een Expend5bles zeker in het verschiet. Van ons hoeft het echter niet. Eén ster.

Naast Sylvester Stallone (Creed) en Jason Statham (The Meg) zijn ook 50 Cent (Escape Plan), Tony Jaa (Jiu Jitsu), Iko Uwais (Triple Threat), Dolph Lundgren (Universal Soldier), Randy Couture (The Expendables), Jacob Scipio (The Outpost), Levy Tran (The First Purge), Megan Fox (Transformers) en Andy Garcia (The Godfather Part III) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Scott Waugh (Hidden Strike).

Vanaf 5 oktober 2023 is de film Expend4bles te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: actie, avontuur, thriller. Tijdsduur: 103 minuten.