Recensie: Leo is inhoudsloze animatiehumor met Adam Sandler

Matige Netflix film van productiemaatschappij Sandler

Vanaf dinsdag 21 november staat de film Leo op Netflix. Adam Sandler produceert toch al snel twee films per jaar, maar dit jaar is het al zijn vierde. Knap genoeg is dit misschien wel de slechtste van de vier, het is maar goed dat het de laatste van het jaar is... Lees hier de recensie van Leo.

Leven buiten het klaslokaal
De vermoeide 74-jarige hagedis Leo zit al tientallen jaren vast in hetzelfde klaslokaal in Florida met een schildpad. Als Leo hoort dat hij nog maar één jaar te leven heeft, is hij van plan te ontsnappen om het leven buiten het klaslokaal te ervaren. In plaats daarvan raakt hij verstrikt in de problemen van zijn angstige leerlingen, waaronder een gemene invaldocent. Voor Leo wordt het uiteindelijk de vreemdste maar meest lonende loodjeslijst ooit.

Hagedis Leo en schildpad Squirtle in 'Leo'. Bron: Netflix

Beoordeling van Gids.tv: ★½

Entertainment-score: 44% | IMDb ★ 7,0

Het is altijd interessant dat er een animatiefilm op Netflix komt, maar qua kwaliteit liggen ze nog wel eens flink uit elkaar. Waar we met Nimona dit jaar een topper hadden, hebben we ook dit soort films: Leo is er eentje waarvan we hopen dat 'ie snel uit het algoritme verdwijnt. Oké: de film heeft een aantal goede grappen in huis waarvan er een glimlach op je gezicht verschijnt, maar dan houdt het ook wel op met de positieve punten. De film begint na nog geen minuut al met een vreselijk liedje waarin we kennismaken met de belangrijkste karakters waarin de eerste poep- en piesgrappen al voorbij komen. En dat is niet het enige slecht bedacht en slecht uitgevoerd liedje dat voorbij komt - ze zijn niet allemaal slecht, maar ook daar is alles mee gezegd. We hadden echt gedacht dat er niets inhoudslozer zou kunnen verschijnen op animatievlak dan The Monkey King eerder dit jaar, maar Netflix krijgt het toch voor elkaar. 1,5 ster.

Naast Adam Sandler (Murder Mystery 2) en Bill Burr (Old Dads) spelen ook Cecily Strong (The Garfield Movie), Rob Schneider (Hubie Halloween) en Kevin James (Home Team) in deze film. Deze productie is geregisseerd door Robert Marianetti, David Wachtenheim en Robert Smigel (The Week Of).

Vanaf dinsdag 21 november 2023 is Leo te kijken op Netflix. Genre: komedie, animatie. Tijdsduur: 102 minuten.