Recensie: Untold: Jake Paul the Problem Child laat het 'onechte' gezicht zien

Heeft Jutta nog een bijrolletje?

Vanaf 1 augustus staat de documentairefilm Untold: Jake Paul the Problem Child op Netflix. Het nieuwe seizoen van de 'Untold' docureeks, die ook ditmaal weer uit vier losse docufilms bestaat, gaat van start met het verhaal van de meest controversiële man uit de bokswereld, die ook nog eens Jutta Leerdam aan de haak heeft geslagen. Lees hier de recensie van Untold: Jake Paul the Problem Child.

Controversiële man
Is Jake Paul, 26 jaar oud, de nieuwe redder van de bokswereld of gewoonweg een waanzinnige promotor? In 2013 veroverden Jake en zijn oudere broer Logan de sociale media met grappen en grollen die ze eerst op Vine plaatsten en daarna op een YouTube-kanaal dat miljoenen keren werd bekeken. Toen Jake's controverses in het echte leven bijna zijn carrière ruïneerden, kreeg hij een tweede kans als bokser die sceptici schokte toen hij de ene na de andere tegenstander knock-out sloeg.

Jake Paul op een promotiefoto van de documentaire 'Jake Paul the Problem Child'. Bron: Netflix

Entertainment-score: 60% | IMDb ★ 4,2

Voor de fans van de gebroeders Paul zal er weinig nieuws in deze documentaire te vinden zijn, voor de mensen die kennis willen maken met de vriend van 'onze' Jutta Leerdam is er wel het één en ander nieuw. Jake belooft openhartig te zijn in deze documentaire en uiteindelijk valt dat wel tegen: het lijkt alsof hij met meel in de mond praat. Sommige momenten in deze documentaire zijn wel interessant, bijvoorbeeld het verval van Paul bij de Disney Channel, maar die stukken lijken er wel met de haren bij getrokken te zijn door Andrew Renzi, van wie de documentaire Pepsi, Where's My Jet overigens een stuk beter is dan deze. Wie kijkt om een blik op te vangen van Jutta, komt ook van een koude kermis thuis. 2,5 ster.

Untold
Deze docufilm is onderdeel van de Untold docureeks. De andere drie delen uit deze reeks verschijnen op de dinsdagen 8 augustus (Untold: Johnny Football), 15 augustus (Untold: Hall of Shame) en 23 augustus (Untold: Swamp Kings). Bekijk hieronder de trailer.

Vanaf 1 augustus 2023 is Untold: Jake Paul the Problem Child te kijken op Netflix. Genre: documentaire, sport. Tijdsduur: 70 minuten.