Recensie: Happy Ending is oer-Hollandse komedie vol seks en erotiek

Met Gaite Jansen en Martijn Lakemeijer

Vanaf vrijdag 1 september staat de film Happy Ending op Netflix. Toen wij de film zagen staan in de lijst van films die Netflix toe zou gaan voegen aan het platform, hadden we al zo onze vermoedens waar deze film ongeveer naatoe zou gaan. En we hadden het goed... Lees hier de recensie van Happy Ending.

Spannend idee
Luna en Mink zijn een gelukkig koppel dat hun eenjarig samenzijn viert. Mink weet niet dat Luna al sinds het begin van hun relatie haar orgasmes faket, en Luna heeft dit nu al zo lang verzwegen dat ze er niet meer bij hem over durft te beginnen. Wanneer haar beste vriendinnen Luna aansporen om eens nieuwe dingen in de slaapkamer uit te proberen met Mink, stelt Luna een spannend idee aan hem voor: een trio.

Joy Delima, Gaite Jansen en Martijn Lakemeijer in 'Happy Ending'. Bron: Netflix

Beoordeling van Gids.tv: ★★½

Entertainment-score: 67% | IMDb ★ 5,5

De film Happy Ending is er eentje die Netflix al wat langer op een verlanglijst had staan. Films als 365 days uit Polen en recent het Zuid-Afrikaanse Love, Sex and 30 Candles laten met hun succes zien dat er behoefte bestaat aan (licht) erotische films en daarom zien wij deze film ook wel een succesnummer worden, misschien zelfs wel internationaal. Wat ons betreft verdienen de makers dat, net als de acteurs die we in deze film zien schitteren. Alhoewel de dialogen zo hier en daar weer wat ongemakkelijk wegkijken, doen de twee dames en heer die onderdeel zijn van het trio hun uiterste best om ze zo goed mogelijk te brengen. Dat het verhaal derhalve wat dun is en het vooral om de seksuele handelingen gaat, laten we dan maar even links liggen. Gelukkig hoeven we er maar nipt anderhalf uur naar te kijken. 2,5 ster.

Naast Gaite Jansen (Knielen op een Bed Violen) en Martijn Lakemeier (Goodbye Stranger) spelen ook Joy Delima (Dirty Lines), Claire Bender (Only You) en Sinem Kavus (Mocro Maffia) in deze film. Deze productie is geregisseerd door Joosje Duk (Maxima).

Vanaf 1 september 2023 is Happy Ending te kijken op Netflix. Genre: komedie, romantiek. Tijdsduur: 92 minuten.