Recensie: in Spy Kids: Armageddon brengt nieuwe generatie spionnen de wereld in groot gevaar

Met Connor Esterson, Everly Carganilla, Gina Rodriguez en Zachary Levi

Vanaf 22 september is de film Spy Kids: Armageddon te zien op Netflix. We zijn aangekomen bij het inmiddels vijfde deel van de populaire Spy Kids-films en dat zal vooral voor kinderen als muziek in de oren klinken. Riemen vast en houd je vast want Tony en Patty krijgen een nieuwe missie: vader en moeder en de wereld redden! Lees hier de recensie van Spy Kids: Armageddon.

Meet the next generation
De kinderen - Tony en Patty Tango-Torrez genaamd - van de beste geheim agenten ter wereld zorgen er per ongeluk voor dat een game-ontwikkelaar een zeer gevaarlijk computervirus kan loslaten. Het virus zorgt ervoor dat hij alle technologie kan controleren. Voor de kinderen zit er niets anders op dan zelf geheim agenten te worden om zo hun ouders én de wereld van groot gevaar te redden.

Actrice Everly Carganilla (Patty) en Connor Esterson (Tony) in de film 'Spy Kids: Armageddon'

Entertainment-score: 60% | IMDb ★ 4,3

Regisseur Robert Rodriguez (bekend van de soortgelijke Netflix-film We Can Be Heroes) heeft ook nu weer de touwtjes in handen voor het gloednieuwe vijfde deel dat vandaag op de streamingdienst is verschenen. De eerste Spy Kids komt uit 2001 is onder het jongere publiek altijd populair gebleven. Hoofdrollen zijn er onder andere voor Zachary Levi - soms zelf ook nog een groot kind - en prachtige actrice Gina Rodriguez. De echte sterren zijn de kinderen Connor Esterson en Everly Carganilla met vaak overdreven acteerwerk die de wereld van het kwade redden. Spy Kids: Armageddon brengt leuke special effects maar mist diepgang, originaliteit en is weinig vernieuwend. De makers kunnen er in ieder geval geen genoeg van krijgen want het zesde deel komt er waarschijnlijk ook nog aan. Twee sterren.

Naast Connor Esterson (Attaway General) en Everly Carganilla (The Afterparty) zijn ook Zachary Levi (Shazam!), Gina Rodriguez (Annihilation) en D.J. Cotrona (Shazam! Fury of the Gods) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Robert Rodriguez (Alita: Battle Angel).

Vanaf 22 september 2023 is de film Spy Kids: Armageddon te zien op Netflix.. Genre: Familie, Avontuur, Actie, Fantasie. Tijdsduur: 90 minuten.