Serierecensie: Een Moord Kost Meer Levens is ijzersterk misdaadrama gebaseerd op boek van Peter R. de Vries

Met Jacob Derwig, Chris Peters, Martijn Fischer, Melody Klaver en Monic Hendrickx

Vanaf 14 november is de serie Een Moord Kost Meer Levens te zien op Videoland. Kun je eigenlijk wel normaal volwassen worden als je vader een verkrachter en kindermoordenaar is? Dat is het loodzware thema van deze geslaagde misdaadserie naar het boek van overleden misdaadverslaggever Peter R. de Vries. Lees hier de serierecensie van Een Moord Kost Meer Levens.

Paul Spruit
Als zijn vader wordt gearresteerd voor het vermoorden van twee kinderen, is Paul Spruit nog een jonge puber. Vanaf dat moment is er voor het gezin Spruit geen normaal leven meer mogelijk. Daarna krijgen ze te maken met de zeer gewelddadige ex-man van Pauls moeder. Omdat aangiftes helemaal niets uithalen, neemt Paul het recht in eigen hand: in blinde woede steekt hij zijn stiefvader dood.

Acteur Jacob Derwig (vader Gerard Spruit) in de serie 'Een moord kost meer levens'

Beoordeling van Gids.tv: ★★★★½

Entertainment-score: 80% | IMDb ★ 7,5

Het is het jaar 1994: misdaadverslaggever Peter R. De Vries schrijft naar eigen zeggen zijn "beste boek ooit" en toont deze aan de wereld. Deze serie Een Moord Kost Meer Levens - gebaseerd op dat gelijknamige boek - is een dramatisering van dat waargebeurde verhaal. Met vier afleveringen wordt een zeer meeslepend familiedrama verteld, dat begint in het jaar 1974. Met oog voor detail in kostuums, styling en sfeer komt het verhaal tot leven: een verhaal dat je al snel naar de keel grijpt. Acteur Chris Peters en zijn collega's zetten bij vlagen uitmuntende rollen neer in deze Videoland Original. Een Moord Kost Meer Levens laat goed zien dat alles en iedereen kapot gaat na een onvergeeflijke misdaad binnen een familie. Alle emoties komen voorbij: woede, haat en onmacht maar ook verdriet, onrecht en verlies. Een imponerende productie die je eigenlijk niet mag missen. Vier en halve ster.

Naast Jacob Derwig (Klem) en Chris Peters (Tonio) zijn ook Erik de Vogel (GTST), Martijn Fischer (Onze Jongens) en Melody Klaver (Oorlogswinter) te zien in deze serie. Deze productie is geregisseerd door Marco van Geffen (Onder ons).

Vanaf 14 november 2023 is de serie Een Moord Kost Meer Levens te zien op Videoland. Deze serie bevat vier afleveringen. Genre: misdaad, drama.