Recensie: Best. Christmas. Ever! op Netflix wekt meer irritatie dan kerstgevoel op

Met Brandy Norwood en Heather Graham

Vanaf 16 november is de film Best. Christmas. Ever! te zien op Netflix. Terwijl langzaam de kerstbomen weer worden opgetuigd, zet de streamingdienst vol in op mierzoete kerstfilms waar we zin in hebben. Daar is deze film helaas geen goed voorbeeld van: laten we hopen dat het niet al te veel geld heeft gekost. Lees hier de filmrecensie van Best. Christmas. Ever!

Familie Sanders versus familie Jennings
Tijdens de feestdagen stuurt Jackie altijd een opschepperige vakantienieuwsbrief waardoor haar oude studievriendin Charlotte zich waardeloos voelt. Wanneer een speling van het lot Charlotte, haar man Rob en hun gezin enkele dagen voor Kerstmis op de besneeuwde stoep van Jackie en haar man Valentino doet belanden, grijpt Charlotte de kans om te bewijzen dat het 'perfecte' leven van haar oude vriendin onmogelijk zo perfect kan zijn.

Acteur Jason Biggs (Rob Sanders) en Heather Graham (Charlotte Sanders) in de film 'Best. Christmas. Ever!'

Beoordeling van Gids.tv: ★

Entertainment-score: 30% | IMDb ★ 4,7

Het sturen van een holiday news letter, een document om te laten zien hoe de familie het dit jaar gedaan heeft, hoort in sommige delen van Amerika net zo bij de Kerst als kerstbomen optuigen en cadeaus inkopen. Het fenomeen kennen wij (gelukkig!) niet in Nederland, maar de Amerikanen zijn er blijkbaar dol op. Het gras is altijd groener bij de buren, zo lijkt het. Dat is het thema van deze komedie, waarin uiteindelijk maar héél weinig te lachen valt. En dat is gek, want de heerlijke American Pie-acteur Jason Biggs en prachtige Austin Powers-actrice Heather Graham doen mee in belangrijke hoofdrollen. De combinatie van overdreven Amerikaans acteerwerk én een stel opgeschoten, betweterige kindsterretjes maakt het kijken naar deze productie tot een ware ramp. Daarbij komt ook nog eens het feit dat special effects dramatisch slecht zijn, en dat de "pingel pongel" kerstmuziek op de achtergrond zonder dat daar over nagedacht is uiteindelijk vooral je zenuwen gaat werken. Wij vinden het knap als je na ruim tachtig minuten de aftiteling haalt. De kerstsfeer en de lichtjes zijn het enige die deze film het kijken waard maakt. Eén ster.

Naast Brandy Norwood (The Perfect Match) en Heather Graham (Austin Powers: The Spy Who Shagged Me) zijn ook Jason Biggs (American Pie), Matt Cedeño (28 Days) en Madison Skye Validum (Dashing Through the Snow) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Mary Lambert (A Castle for Christmas).

Vanaf 16 november 2023 is de film Best. Christmas. Ever! te zien op Netflix. Genre: komedie. Tijdsduur: 82 minuten.