Recensie: Suzan & Freek: tussen jou en mij is saaie documentaire over harde muziekwereld

"Lekker normaal blijven"

Vanaf 13 januari staat de film Suzan & Freek: tussen jou en mij op Netflix. Terwijl het duo er alles aan doet om maar vooral niet al te saai gevonden te worden, ademt de docu toch vooral burgelijkheid en slaapverwekkendheid. Expres? Werken doet het in ieder geval niet echt. Lees hier de recensie van Suzan & Freek: tussen jou en mij.

"We zijn niet saai"
Wanneer je wereld van de één op de andere dag op z’n kop staat, is de druk om overeind te blijven hoog. In een tijd waarin iedereen zich over alles wil uiten, altijd op zoek is naar ‘the next big thing’ en achter ieder verhaal wordt gezocht naar drama, lijkt zangduo Suzan en Freek juist rust te vinden. Temidden van alle hectiek vormen zij juist een sterk team.

Bron: Netflix

Entertainment-score: 44% | IMDb ★ n.n.b.

Eigenlijk wisten we toen werd aangekondigd dat Suzan en Freek een documentaire zouden krijgen al dat de twee niet de meest geschikte Nederlandse artiesten zijn om bijna anderhalf uur naar te gaan kijken. De documentaire kent een aantal grote problemen: er mist een duidelijke structuur en verhaallijn en het is vanaf het begin al duidelijk dat de twee nooit het achterste van de tong zullen laten zien. Jammer, want de twee warem vorig jaar nogal wat in het nieuws. De twee noemen zichzelf "niet saai", wie zijn wij om te beoordelen dat ze dat wel zijn. Buiten kijf staat dat nog maar weer eens duidelijk wordt dat van een rock-'n-roll leven geen sprake is bij de twee: het is allemaal een beetje burgelijk, terwijl de artiestenwereld in Nederland toch flink wat rauwe randjes kent. De twee onttrekken zich daar een beetje aan en schrijven gewoon hun eigen muziek. Voor een echt goed Nederlands artiestenverhaal kun je op hetzelfde Netflix terecht bij de documentaire over Snelle (waar de twee overigens een bijrolletje in hebben). Deze kun je misschien maar beter overslaan. 2 sterren.

Naast Suzan Stortelder en
Freek Rikkerink komen ook Snelle, Maan en familie van de twee artiesten terug in deze film. Deze productie is geregisseerd door Laura Veenema (Ik ben influencer).

Vanaf 13 januari 2022 is Suzan & Freek: tussen jou en mij te kijken op Netflix. Genre: documentaire, muziek. Tijdsduur: 90 minuten.