Recensie: Les Trois Mousquetaires: D'Artagnan blaast de drie (vier) musketiers nieuw leven in

Met François Civil, Eva Green en Vincent Cassel

Vanaf 21 september is de film Les Trois Mousquetaires: D'Artagnan deel 1 te zien in de bioscopen. Ja, daar gaan we nog een keer. Een verhaal over de wereldberoemde musketiers hebben we in Hollywood véél en uitgebreid gezien. Maar deze rijke productie doet toch iets héél goed, en dat is een perfecte casting. Lees hier de filmrecensie van Les Trois Mousquetaires: D'Artagnan.

Eén voor allen en allen voor één!
Het verhaal speelt zich af in Parijs, 1627. De jonge Charles D'Artagnan wordt voor dood achtergelaten nadat hij een jonge vrouw probeert te redden die wordt ontvoerd. Wanneer hij aankomt in Parijs doet hij er alles aan om zijn aanvallers te vinden. Samen met Athos, Porthos en Aramis, de drie musketiers van de koning, trotseert D'Artagnan de gevaarlijke intriges van de kardinaal van Richelieu.

Acteur Vincent Cassel (Athos) in de film 'Les trois mousquetaires: D'Artagnan'

Entertainment-score: 70% | IMDb ★ 6,8

Vele verfilmingen van de midden negentiende-eeuwse beroemde avonturenroman Les Trois Mousquetaires van Alexandre Dumas hebben het grote doek gehaald. Deze Spaanse, Franse, Belgische en Duitse productie van regisseur Martin Bourboulon (Eiffel) gooit het op de serieuze toer met een cast waar je alleen maar van kan dromen. Met onder andere een sterke hoofdrol voor acteur François Civil (Charles D'Artagnan) en Vincent Cassel (Athos). Maar de vrouwen winnen want actrice Vicky Krieps en vooral de waanzinnige Eva Green laten magisch acteerprestaties zien. Alles klopt in deze avonturenfilm met prachtige kostuums, mooie sets en sfeer. Daarbij is het abrupte einde (er komt een deel 2) wel een kleine tegenvaller. Een uitstekende film om toch even in de bios te checken. 3,5 sterren.

Naast François Civil (As Above, So Below) en Vincent Cassel (Westworld) zijn ook Romain Duris (Eiffel), Pio Marmaï (Encore), Vicky Krieps (Old), Eva Green (Miss Peregrine's Home for Peculiar Children), Louis Garrel (Little Women) en Ivan Franek (Anna) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Martin Bourboulon (Eiffel).

Vanaf 21 september 2023 is de film Les Trois Mousquetaires: D'Artagnan deel 1 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Actie, Drama, Geschiedenis. Tijdsduur: 121 minuten.