Serierecensie: Scott Pilgrim Takes Off brengt fans terug in hoogtijdagen van Edgar Wright-film

Alle acteurs zijn terug als stemmen

Vanaf vrijdag 17 november staat de miniserie Scott Pilgrim Takes Off op Netflix. De animeserie gemaakt door een Japanse studio heeft wat bijzondere elementen in huis: het feit dat Edgar Wright, regisseur van de verfilming Scott Pilgrim vs. The World, betrokken is bijvoorbeeld. Echter is dat bij lange na niet het enige bijzondere... Lees hier de recensie van Scott Pilgrim Takes Off.

"The women of or from my dreams"
De 23-jarige Scott Pilgrim speelt in de band Sex Bob-Omb met zijn vrienden Stephen Stills en Kim Pine. Hoewel hij een muzikant is zonder motivatie, is Scott vastbesloten om een wedstrijd te winnen die hem een platencontract kan opleveren. Zijn doel wordt bemoeilijkt wanneer hij het meisje van zijn dromen ontmoet: Ramona Flowers. Nadat ze elkaar leren kennen, ontdekt Scott dat ze zeven kwaadaardige exen heeft die hij moet verslaan om met haar uit te kunnen gaan.

Michael Cera en Mary-Elizabeth Winstead in 'Scott Pilgrim Takes Off'. Bron: Netflix

Beoordeling van Gids.tv: ★★★★½

Entertainment-score: 84% | IMDb ★ 8,6

Wij van Gids.tv zijn een groot liefhebber van de film Scott Pilgrim vs. The World uit 2010, een film die in dertien jaar een enorme cultklassieker geworden is. Dat de volledige cast van de film terugkeert in deze animeserie doet ons dan zonder twijfelen zeer goed. Verhaaltechnisch maakt de serie regelmatig keuzes die de film niet maakte of kon maken, waardoor het ook nog eens als verlengstuk van de film kan werken. Het videogame element, wat ook zeer actief aanwezig is in het bronmateriaal, komt in deze serie uitstekend tot zijn recht. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de geweldige cast, die ondanks de dertien jaar absoluut nog niet uit de rollen van rocksterren, nerds, ninja's, CEO's en filmsterren zijn gegroeid. 4,5 ster.

Naast Michael Cera (Barbie) en Mary Elizabeth Winstead (Ahsoka) spreken ook Kieran Culkin (Succession), Jason Schwartzman (The Hunger Games: Ballad of Songbirds & Snakes), Chris Evans (Ghosted) en Alison Pill (Vice) in deze serie. Deze productie wordt geleid door BenDavid Grabinski (Are You Afraid of the Dark?) en Abel Gongora (You0 DECO).

Vanaf vrijdag 17 november 2023 is Scott Pilgrim Takes Off seizoen 1 te streamen op Netflix. Genre: komedie, actie. Aantal afleveringen: 8. Lengte afleveringen: ca. 45 minuten.