Recensie: The Year Earth Changed met Sir David Attenborough is kort maar prachtig

Coronapandemie: wat zijn de effecten op Moeder Aarde?

De documentaire The Year Earth Changed ging op 16 april wereldwijd en exclusief in première op Apple TV+. Wat zijn de positieve effecten van een coronapandemie op het dierenrijk en Moeder Aarde? Lees hier de recensie van The Year Earth Changed.

Heal the World
Sir David Attenborough is de verteller van het verhaal. De docu toont exclusief materiaal van over de hele wereld en laat de positieve effecten van de lockdown zien. Walvissen communiceren op nieuwe manieren, in de steden zingen vogels weer het hoogste lied en capibara’s verkennen rustig de buitenwijken van een Zuid-Amerikaanse stad. En voor het eerst in tientallen jaren is het Himalaya-gebergte weer te zien vanaf grote afstand.

Vanaf aanstaande donderdag (22 april) is de documentaireserie Life in Colour with David Attenborough te zien op Netflix. Dat deze bijzondere man niet stil zit, blijkt wel uit het feit dat hij ook de verteller is van de bijzondere docu The Year Earth Changed. Een prachtige productie vlak voor 22 april: de Dag van de Aarde. "Tijdens dit zeer moeilijke jaar hebben veel mensen de waarde en de schoonheid van de natuur opnieuw ontdekt en er troost uit geput," zegt Attenborough. "Maar de lockdown zorgde ook voor een uniek experiment, dat een licht werpt op de impact die we hebben op de natuur. De verhalen over hoe wilde dieren reageerden, laten zien dat we met kleine veranderingen al een enorm groot verschil kunnen maken." Helaas duurt deze docu zeer kort, na 48 minuten zie je de aftiteling al. Mocht je een Apple TV+ abonnement in huis hebben is dit toch de moeite waard. Vier sterren.

De stem van David Attenborough (David Attenborough's Natural History Museum Alive) is te horen in deze documentaire. Deze productie is geregisseerd door Tom Beard (The Last Ascent: Will Gadd's Return to Kilimanjaro).

Vanaf 16 april is de documentaire The Year Earth Changed te streamen op Apple TV+. Genre: Documentaire. Tijdsduur: 48 minuten. IMDb-score 8,5.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: The Year Earth Changed met Sir David Attenborough is kort maar prachtig of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: