Serierecensie: Knokke Off brengt zomers drama en intriges met Belgische en Nederlandse cast

Met Willem De Schryver, Pommelien Thijs, Eliyha Altena en Anna Drijver

Vanaf 19 juli is de serie Knokke Off te zien op Netflix. Na topseries als Undercover en Twee Zomers ligt de lat erg hoog voor Netflix Originals waarin Nederland en België samenwerken. Maar gaat het ze lukken om dit niveau toch vast te houden? Lees hier de serierecensie van Knokke Off.

Daan, Alex en Louise
Het verhaal gaat over de twintigers Louise en Alexander. Zij beleven samen met hun vrienden een schijnbaar onbezonnen zomer in het Belgische kustplaats Knokke. Door de hoge verwachtingen van hun ouders dreigen ze echter zichzelf te verliezen in luxe en feesten. Hun wereld wordt daarbij bovendien hevig verstoord door de komst van Daan en zijn moeder Melissa.

Entertainment-score: 74% | IMDb ★ 7,8

Geduld is een schone zaak, ook bij deze Belgische dramaserie die wat traag op gang komt. Met afleveringen van 35 minuten is het wel lekker bingen en naast goed drama heeft de serie ook goede thriller- met soapelementen. De cast is goed, maar met name het personage Alex (sterk gespeelt door Willem De Schryver) wordt het langzamerhand het meest meeslepend en boeiend. Ook zijn topactrice Anna Drijver (Undercover) en de prachtige actrice Ruth Becquart (1985) te zien in erg fijne rollen. Soms zijn de dialogen wat makkelijk en kort en sommige personages zijn weinig subtiel, maar liefhebbers zien absoluut kwaliteitsdrama zoals we het graag willen zien. Drieënhalve sterren.

Naast Eliyha Altena (Silverstar) en Anna Drijver (Undercover) zijn ook Willem De Schryver (wtFOCK), Pommelien Thijs (De Familie Claus), Ruth Becquart (1985), Jasmine Sendar (Candy & Bonita), Geert Van Rampelberg (De Behandeling) en Manouk Pluis (Flikken Rotterdam) te zien in deze serie. Deze productie is gemaakt door Anthony Van Biervliet (De Familie Claus en Hacked).

knokke2

Vanaf 19 juli is de serie Knokke Off te zien op Netflix. Genre: drama, misdaad, mysterie. Deze serie bevat 10 afleveringen van rond de 35 minuten.