Recensie: Neem me Mee met indrukwekkende sterrencast vol levenslessen in prachtig Frankrijk

Van de makers van Gooische Vrouwen en Oogappels

Vanaf donderdag 21 december is de film Neem Me Mee te zien in de Nederlandse bioscopen. De recente film Eerst Hulp bij Kerst op Videoland van regisseur Will Koopman was niet zo sterk, maar als deze vrouw een goed script in handen krijgt en kan werken met een cast waar je U tegen zegt, dan wordt het genieten. Lees hier de filmrecensie van Neem Me Mee.

Leef, liefde, lach en geniet
Enkele zeventigplussers die elkaar niet kennen gaan op een busreis naar Zuid-Frankrijk. Reisleider Thijs heeft de organisatie ervan zwaar onderschat. Maar gaandeweg de vakantie ontstaan er bijzondere vriendschappen, worden geheimen gedeeld en stappen de oudere reizigers steeds meer uit hun comfort zone.

Actrice Helen Kamperveen (Florri) en Geert de Jong (Susanne) in de film 'Neem Me Mee'

Entertainment-score: 70% | IMDb ★ n.n.b.

De melancholische en beeldschone titelsong van André van Duin, die Charles Aznavour's Emmenez-moi voor het liedje heeft hertaald, leidt een film in waarin we veel oude bekenden tegenkomen. De film heeft acteurs in huis waar je alleen maar voor kan applaudisseren, zoals een zeer kwetsbare rol voor Jeroen Krabbé en lieve rol voor Renée Soutendijk: twee grote namen in de acteerwereld die gelukkig weer eens samen op het witte doek te zien zijn. De hele cast is fantastisch met acteervuurwerk van onder andere Kees Hulst, Olga Zuiderhoek en Gene Bervoets. De grootste verrassing is toch wel actrice Geert de Jong (Mama is Boos!) in een rol op haar lijf geschreven. En dan hebben we nog de sympatieke jonge acteur Minne Koole, die heel trots mag zijn dat hij tussen deze namen staat. Neem Me Mee is een meeslepende, vriendelijke maar ook imponerende reis die veel levenslessen in zich heeft, maar nooit overdreven wordt. Een optimistische verhaal met klein gouden randje die we gewoon nodig hebben in de donkere dagen voor Kerst. Vier sterren.

Naast Jeroen Krabbé (The Living Daylights) en Renée Soutendijk (De Familie Claus) zijn ook Olga Zuiderhoek (Penoza), Kees Hulst (Het Gouden Uur), Geert de Jong (Mama is Boos!), Eva Laurenssen (Soof), Gene Bervoets (Knokke Off), Helen Kamperveen (Oogappels), Minne Koole (Niemand in de Stad) en Tom Neal (Anna) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Will Koopman (Terug naar de Kust).

Vanaf 21 december 2023 is de film Neem Me Mee te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: drama. Tijdsduur: 104 minuten.