Recensie: Guns Akimbo doet Harry Potter vergeten als sneeuw voor de zon

Bizarre actiekomedie met Daniel Radcliffe

Op donderdag 5 maart gaat de film Guns Akimbo in première in de Nederlandse bioscopen. Dit keer geen Perron 9¾, Zweinstein, bezemsteel of toverstaf. Daniel Radcliffe heeft nu twee handen waar met behulp van bouten, schroeven en spijkers twee pistolen aan gemonteerd zijn. Maak daar maar eens een deur mee open... Lees hier de filmrecensie van Guns Akimbo.

Miles versus Nix
Het verhaal volgt een videogame-ontwikkelaar genaamd Miles, die zijn dagen doorbrengt met een vervelende baan, smachtend naar zijn prachtige ex-vriendin Nova. Zijn alledaagse bestaan wordt abrupt verstoord wanneer hij aangemeld wordt op een illegale website die personen verplicht laat meevechten in een spel op leven en dood. De gruwelijkheden worden live uitgezonden en massaal bekeken door fanatiekelingen.

Samara Weaving in de film 'Guns Akimbo'

Wie eens lekker rustig een film wil pakken, is deze film geen goed idee. Recensies in het buitenland verschillen nogal van elkaar: Waar de één het een geweldige hersenloze actiecomedy noemt, kan de ander niet omgaan met de chaos en de enorme hoeveelheid explosies en geweldsuitspattingen. Dit knalfestijn valt op door de onwijs toffe rol van Samara Weaving (vijand Nix), die wederom iets totaal anders laat zien dan de verloren bruid in het ijzersterke Ready or Not. Ook Radcliffe doet het goed als Miles. De humor komt van acteur Rhys Darby, die ook al erg leuk is in de Jumanji-films. Niet nadenken en 'dom' schieten als een malle: drie sterren.

Naast Daniel Radcliffe (Now You See Me 2) zijn ook Samara Weaving (Ready or Not) en Rhys Darby (Jumanji: Welcome to the Jungle) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Jason Lei Howden (Deathgasm).

Guns Akimbo is vanaf 5 maart 2020 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Actie, Komedie. Tijdsduur: 95 minuten. IMDb-score: 6,8.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Guns Akimbo doet Harry Potter vergeten als sneeuw voor de zon of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: