Recensie: The Invisible Man brengt pure angst en paranoia met Elisabeth Moss

Misschien wel dé thriller van het jaar?

Vanaf donderdag 5 maart draait de film The Invisible Man in de Nederlandse bioscopen. De opening van de film start met Cecilia die vlucht uit een hypermoderne villa, om ver weg te komen van een giftige relatie met de steenrijke optica-expert Adrian. Vanaf dat moment is er overal gevaar, maar je weet niet waar het vandaan komt. Lees hier de filmrecensie van The Invisible Man.

Angst regeert
Cecilia (Elisabeth Moss) zit gevangen in een rampzalige relatie met een gewelddadige en controlerende wetenschapper. Op een nacht ontvlucht ze haar vriend en weet ze zich, met behulp van haar zus en vriend, te verstoppen. Wanneer haar ex zich van het leven berooft, denkt ze haar leven eindelijk voort te kunnen zetten. Tot haar verstand op de proef wordt gesteld wanneer zich een reeks vreemde gebeurtenissen voordoet. Zijn de levens van haar naasten nu ook in groot gevaar?

Elisabeth Moss in de film 'The Invisible Man'

We hebben hier te maken met misschien wel dé thriller van het jaar. The Invisible Man is een verrassend sterke herinterpretatie van de vaker verfilmde roman uit 1897 van sciencefictionschrijver H. G. Wells. Met een knipoog naar Paul Verhoevens Hollow Man, maar dan ijzersterk uitgewerkt. Mede door muziek, magistraal camerawerk en een slim verhaal zit je op het puntje van je bioscoopstoel. Het is een thriller (met lichte horror-elementen) van opzwepend hoog niveau met stralend middelpunt Elisabeth Moss (The Handmaid's Tale), met als hoogtepunt een waanzinnige brute restaurant-scène! In IMAX een sensatie: vier sterren.

Naast Elisabeth Moss (Us) en Oliver Jackson-Cohen (The Haunting of Hill House) zijn ook Aldis Hodge (What Men Want), Michael Dorman (The Water Diviner) en Storm Reid (Euphoria) in de film te zien. Deze productie is geregisseerd door Leigh Whannell (Insidious: Chapter 3).

The Invisible Man is vanaf 5 maart 2020 in de Nederlandse bioscopen te zien. Genre: Thriller, Horror. Tijdsduur: 124 minuten. IMDb-score: 7,6.