Vanaf 17 augustus is de film Talk to Me te zien in de bioscoop. Filmstudio A24 (in Nederland uitgebracht door Gusto Entertainment) weet hoe je een ijzersterke horrorfilm moet maken: eerder bewezen ze dat al met onder meer Hereditary (2018) en Midsommar (2019). Gaat deze Australische productie de engste horrorfilm van het jaar worden? Lees hier de filmrecensie van Talk to Me.

Talk to the Hand!
Een groep vrienden raakt verslaafd aan het oproepen van geesten via een mysterieuze gebalsemde hand. Tot één van hen te ver gaat, en de hel en verdoemenis op aarde losbreekt.

Acteur Joe Bird (Riley) in de film 'Talk to Me'

Beoordeling van Gids.tv: ★★★★½

Entertainment-score: 80% | IMDb 7,5

Een waarschuwing is wel op zijn plaats: ben je bang voor bovennatuurlijke seances, geesten en de dood? Dan kun je beter niet kijken, want deze film heeft een zeer verontrustend verhaal vol nare personages. Het resultaat is voor horrorfans verbluffend goed. Mede door de acteerprestaties van hoofdrolspeelster Sophia Wilde en de waanzinnige Miranda Otto - in personages die onder je huid gaan zitten - is dit absoluut het kijken waard. Verwacht geen donker huis met wazige donkere beelden, maar special effects die vol in beeld komen. Talk to Me heeft naargeestige humor met zeer gruwelijke (schrik)momenten en een ijzersterke twist die vrijwel nog nooit vertoond is. Kortom: we kunnen wel stellen dat deze productie nu al dé moderne horrorklassieker van onze tijd is. Vier en halve ster.

Naast Sophie Wilde (The Portable Door) en Miranda Otto (The Lord of the Rings: The Return of the King) zijn ook Joe Bird (First Day) en Kit Erhart-Bruce te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Danny en Michael Philippou (RackaRacka).

Vanaf 17 augustus 2023 is de film Talk to Me te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: horror, thriller. Tijdsduur: 95 minuten.