Recensie: in De Tatta's 2 is de Hollandwijk in gevaar met opper-Tatta Leo Alkemade in topvorm

Familie van Kampen is terug in een typisch tweede deel

Vanaf 14 december is de film De Tatta's 2 te zien in de bioscopen. Na het grote succes van De Tatta's vorig jaar kan een vervolg natuurlijk niet uitblijven. We gaan met familie van Kampen een nieuw hoofdstuk in: ze hebben hun hart verkocht aan de Hollandwijk, die misschien wel met de grond gelijk wordt gemaakt. Maar geen stress niffo’s, zij fixen deze G! Lees hier de filmrecensie van De Tatta's 2.

Hollandwijk
In dit tweede deel staat vader Eric, moeder Laura en kinderen Jessica en Daan opnieuw een grote verrassing te wachten. Ze hebben zich net lekker gesetteld tussen hun nieuwe vrienden, wanneer ze het bericht krijgen dat de Hollandwijk met sloop wordt bedreigd. Ook staat opa Richard opeens weer op de stoep, met alle gevolgen van dien.

Acteur John Buijsman (Richard) en Leo Alkemade (Eric) in de film 'De Tatta's 2'

Beoordeling van Gids.tv: ★★½

Entertainment-score: 60% | IMDb ★ 5,6

Hitfilm De Tatta’s werd de eerste platina film van dit jaar in ons land en eindigde uiteindelijk op liefst 682.000 vooral laaiend enthousiaste bezoekers. Later dit jaar werd de familie Kampen en vrienden zelfs bekroond met een Gouden Kalf voor publieksfilm van het jaar. Dit tweede deel zet de lijn van de eerste film door: de cast is gelukkig compleet gebleven. Vooral Leo Alkemade als vader Eric en Sem Van der Horst als zoon Daan hebben een paar erg leuke momenten in huis. Nieuw in de cast is actrice Margôt Ros (Toren C) als de schurk van het verhaal: iets waarvan we niet dachten dat deze film het nodig had. Het verrassingselement is minder dan in het eerste deel en de grappen zijn bij lange na niet altijd raak. Bovendien is Tatta's 2 een makkelijk en snel geschoten productie die verder niets extra's doet. De fans van het eerste deel - en dat waren er blijkbaar een hoop - hebben een leuke tijd met deze multiculturele komedie, die zeker weer volle bioscoopzalen gaat trekken. 2,5 ster.

Naast Leo Alkemade (Tuintje in mijn hart) en Leonie ter Braak (Zwanger & Co.) zijn ook Sterre Koning (Project Gio), Sem Van der Horst (Mees Kees in de Wolken), Sinan Eroglu (Costa!!), Donny Singh, Omar Ahaddaf (El Houb), John Buijsman (De Tatta's) en Margôt Ros (Toren C) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Jamel Aattache (Casanova's).

Vanaf 14 december 2023 is de film De Tatta's 2 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: komedie. Tijdsduur: 86 minuten.