Recensie: La Odisea de los Giles is Spaanse Oscarwinnaar vol humor, onrecht en wraak

Met Ricardo Darín en Verónica Llinás

Vanaf 9 juli gaat de film La odisea de los Giles (Engelse titel: Heroic Losers) draaien in de Nederlandse bioscopen. In deze film maken we kennis met een groep vrienden uit een Argentijns dorpje, die het heft in eigen handen neemt wanneer hun spaargeld van hen wordt afgenomen. Een innemend, dramatisch en grappig verhaal over de veerkracht van de gewone man. Lees hier de filmrecensie van La Odisea de los Giles.

Voormalig voetballer Fermín Pelassi en zijn vrouw Lidia besluiten hun droom waar te maken door samen met dorpsgenoten een bedrijf op poten te zetten. Ze verzamelen het geld wat ze daarvoor nodig hebben en vertrouwen het bedrag toe aan de lokale bank. Maar even later verdwijnt de corrupte bankmanager met al hun geld, vlak voor de beruchte Corralito. De vrienden bundelen hun krachten en bedenken een wraakplan.

Ricardo Darín en Chino Darin in de film 'La odisea de los giles'

Deze productie won bij de uitreiking van de Goya’s - de Spaanse Oscars - de prijs voor Best Iberoamerican Film (Best Spaans-Amerikaanse film). En het is natuurlijk te prijzen dat dit soort films in Nederland op het witte doek te zien zijn. La Odisea de los Giles (heldhaftige losers) start wat kneuterig maar pakt je aandacht naarmate de film vordert. Je gaat meeleven met deze familie en vrienden die vreselijk onrecht wordt aangedaan. Een sympatieke film met glansrollen voor Ricardo Darín en Verónica Llinás en een uitstekende cast. Mede door mooie camerabeelden, grappige karakters, een dramatisch sleutelmoment en een spannende finale wordt La Odisea nooit een saaie zit. Drie sterren.

Naast Ricardo Darín (Truman) en Verónica Llinás (The Woman) is ook Chino Darín (Durante la tormenta) in deze film te zien. Deze productie is geregisseerd door Sebastián Borensztein.

La Odisea de los Giles is vanaf 9 juli 2020 in de Nederlandse bioscopen te zien. Genre: Komedie, Misdaad, Avontuur. Tijdsduur: 116 minuten. IMDb-score: 7,4.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: La Odisea de los Giles is Spaanse Oscarwinnaar vol humor, onrecht en wraak of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: