Recensie: Spiral: From the Book of Saw blijft de melkkoe gruwelijk uitmelken

Met Chris Rock en Samuel L. Jackson

Sinds 5 juni is de film Spiral: From the Book of Saw in de Nederlandse bioscopen te zien. Deze nieuwe spin-off van de Saw-franchise zou het begin moeten zijn van een hele nieuwe reeks films. Dus maak je borst maar nat: veel uitgetrokken vingers en tongen maken het moord- en slachtfeest compleet. Lees hier de filmrecensie van Spiral: From the Book of Saw.

Live or die, make your choice
Zeke (Chris Rock) en William (Max Minghella) zijn rechercheurs die samen onderzoek doen naar een reeks gruwelijke misdaden. Ook Marcus (Samuel L. Jackson), de vader van Zeke, wordt op de zaak gezet. De moordenaar blijkt het gemunt te hebben op de politie. Gaandeweg wordt duidelijk dat de zaak te maken heeft met beruchte Jigsaw en dat het werk van laatstgenoemde wordt voortgezet.

Marisol Nichols en Chris Rock in de film 'Spiral: From the Book of Saw'

Beoordeling van Gids.tv: ★½
Of je nu wel of geen fan bent van de Saw-francise, na een briljante en gruwelijke eerste film ging het niveau snel bergafwaarts. Inmiddels zijn we aanbeland bij het negende deel in de vorm van de spin-off Spiral. Het basisgevoel van de franchise is nog steeds niet veranderd - het is nog altijd lelijk en goedkoop en toont bijzonder weinig interesse in horrorfilms van een ander niveau. Bekende namen zijn er zeker. Chris Rock zet een weinig sympathiek karakter neer, met bovendien slecht acteerwerk. Samuel L. Jackson doet meer van hetzelfde en slaagt erin om zijn pensioen dubbel en dwars veilig te stellen (en geef hem eens ongelijk). Wat overblijft is matige film, een zwak verhaal waarbij de slachtpartijen niets nieuws brengen. De finale is weer een open einde, dus Saw 10 gaat er ongetwijfeld ook komen. Anderhalve ster.

Naast Chris Rock (Everybody Hates Chris) en Samuel L. Jackson (Hitman's Wife's Bodyguard) zijn ook Max Minghella (The Handmaid's Tale) en Marisol Nichols (Riverdale) in deze film te zien. Deze productie is geregisseerd door Darren Lynn Bousman (Saw II).

Vanaf 5 juni 2021 is de film Spiral: From the Book of Saw in de bioscopen te zien. Genre: Horror, Misdaad, Mysterie. Tijdsduur: 93 minuten. IMDb-score: 5,4.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Spiral: From the Book of Saw blijft de melkkoe gruwelijk uitmelken of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: