Recensie: Netflix-serie What/If met Renée Zellweger als superbitch

Film Indecent Proposal in de herhaling: Mag ik je man één nacht lenen voor 80 miljoen?

Vanaf 24 mei 2019 is de gloednieuwe serie What/If te zien bij Netflix. Ditmaal zijn de hoge hakken, strakke outfits van de superrijke en superbitchy Anne Montgomery (Renée Zellweger) aan zet, om een leuk stel het eens flink moeilijk te maken. De vraag is: mag ik je man voor een nacht lenen om jouw bedrijf van de ondergang te redden? Lees hier de recensie van Netflix-serie What/If.

Geld, Vreemdgaan, vertrouwen en lust
Het verhaal draait om een pasgetrouwd koppel dat te maken krijgt met de gewetenloze Anne, gespeeld door Renée Zellweger. De bitchy Anne doet het stel een brutaal voorstel van 80 miljoen dollar, in ruil voor een nacht met de man. Ze kunnen dat eigenlijk niet weigeren vanwege hun financiële problemen. Het aanbod heeft uiteraard verstrekkende gevolgen voor alle betrokkenen.

Blake Jenner en Jane Levy in de Netflix-serie What If

Het is natuurlijk leuk om Oscarwinnares Renée Zellweger weer in actie te zien. Binnenshuis schiet ze met pijl en boog, knijpt haar ogen dicht, en laat zien hoe gevaarlijk en vilein ze wel niet is. Zellweger is het hoogtepunt van deze soms matige serie. De verhaallijnen gaan steeds meer door grenzen heen, waardoor het verhaal wat ongeloofwaardig wordt. Met verstand op nul zitten er nog best aardige soap-elementen in voor de liefhebbers. Maar de vergelijking met de sterke Netflix-serie You is best schandalig. Ook de serie Dirty John pakt veel beter uit. Misschien als Guilty Pleasure mag hij door, maar anders niet aan beginnen.

Naast Renée Zellweger (Bridget Jones's Diary) en Jane Levy (Don't Breathe) zijn ook Blake Jenner (Glee) en Keith Powers (Before I Fall) te zien in deze film. Deze serie is geregisseerd door Mike Kelley (Revenge).

What/If is vanaf 24 mei te zien op Netflix. Seizoen 1 bestaat uit 10 afleveringen van ongeveer 55 minuten. IMDb-score is een 6,4.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Netflix-serie What/If met Renée Zellweger als superbitch of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: