Recensie: Netflix-serie When They See Us over Central Park Five laat je niet meer los

Een waargebeurd verhaal met Jharrel Jerome en Felicity Huffman in de hoofdrol

Op 31 mei 2019 heeft streamingdienst Netflix de zeer aangrijpende en waargebeurde serie When They See Us toegevoegd. Het is een verhaal om stil van te worden: vijf jonge jongens worden ten onrechte veroordeeld voor een zeer gewelddadige verkrachting. Lees de recensie van de Netflix-serie When They See Us.

De Central Park Five.
Deze serie gaat over vijf Amerikaanse tieners die toentertijd allemaal tussen de veertien en zestien jaar oud waren. Zij werden beschuldigd van de brute verkrachting van de 28-jarige bankier Trisha Meili, die aan het joggen was in het New Yorkse Central Park op de avond van 19 april 1989. Raymond Santana (14), Kevin Richardson (14), Antron McCray (15) en Yusef Salaam (15) hebben alle vier zeven jaar doorgebracht in de gevangenis voor een misdaad die zij niet hebben begaan. De vijfde tiener, Korey Wise (16), heeft zelfs dertien jaar vastgezeten.

Jharrel Jerome en Storm Reid in de Netflix-serie When They See Us

De verfilming van de Central Park Five-zaak is over de hele wereld als een bom ingeslagen. In vier afleveringen van ruim een uur (de laatste duurt 1 uur en 27 minuten) wordt op indrukwekkende wijze een zeer ontroerend en heftig verhaal verteld, waarvan je je afvraagt hoe het in hemelsnaam heeft kunnen gebeuren. Het onrecht grijpt je als kijker naar de keel en je ziet vol ongeloof de jongens achter de tralies verdwijnen. De verhalen van de jongens en hun families worden slim verteld via flashbacks. Het resulteert in een aangrijpende serie, die zeer imposant gespeel wordt door fantastische acteurs (Jharrel Jerome en Felicity Huffman zijn fenomenaal). Als je niet veel weet van de Central Park Five, mag je deze ijzersterke maar tragische serie met een IMDb-score van 9,1 niet missen.

Naast Jharrel Jerome (Moonlight) en Justin Cunningham (Succession) zijn ook Famke Janssen (The Poison Rose) en Vera Farmiga (Captive State) te zien in deze serie. Deze serie is geregisseerd door Ava DuVernay (Selma).

When They See Us is vanaf 31 mei te zien op Netflix. Genre: Drama. Miniserie bestaat uit 4 afleveringen. IMDb-score 9.1.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Netflix-serie When They See Us over Central Park Five laat je niet meer los of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: