Recensie: Bloodshot is superheld met bloedarmoede

Met Vin Diesel en Guy Pearce

Op donderdag 12 maart draait de film Bloodshot in de Nederlandse bioscopen. Doe Spider-Man, The Punisher en Robocop in een blender en het resultaat is een uiterst serieuze Vin Diesel in strak superheldenpak genaamd Bloodshot. Een lekker voorgerecht op Fast and Furious 9, of gelijk door naar het hoofdgerecht? Lees hier de filmrecensie van Bloodshot.

Ray Garrison (Vin Diesel) was een soldaat die in een gevecht gedood werd. Het bedrijf Rising Spirit Technologies wekte hem weer tot leven met behulp van zeer geavanceerde nanotechnologie. Zo werd hij Bloodshot, een superheld dat door miniscule nanobeestjes enorm sterk is en bovendien razendsnel geneest. Het bedrijf speelt ook met zijn geheugen en herinneringen om hem opdrachten te laten uitvoeren.

Vin Diesel en Sam Heughan in de film 'Bloodshot'

Beoordeling van Gids.tv: ★½
Bloodshot is niet afkomstig van Marvel en DC. Het personage komt uit de stal van Valiant Comics, bekend van ondermeer Shadowman, Turok: Dinosaur Hunter (bekend van de populaire videogames) en Harbinger. Met Fast and Furious 9 (release 21 mei) in het vooruitzicht zien we Vin Diesel wederom in deze actie- en sciencefictionfilm, die een veelbelovende trailer liet zien. Toch komt deze productie met krakende wielen over de finish. Qua acteren is Vin Diesel tegenover Guy Pearce vloeken in de kerk, en brengt Diesel zijn karakter wel heel serieus. Met slordig camerawerk (zelfs in IMAX is de actie niet te volgen), weinig orginaliteit en een vrij saai verhaal. Het rijke superhelden genre heeft aan deze Bloodshot geen concurrentie. Anderhalve ster.

Naast Vin Diesel (xXx: Return of Xander Cage) en Guy Pearce (Mary Queen of Scots) zijn ook Sam Heughan (Outlander), Eiza González (Baby Driver) en Toby Kebbell (A Monster Calls) in de film te zien. Deze productie is geregisseerd door Dave Wilson (Love, Death & Robots).

Bloodshot is vanaf 12 maart 2020 in de Nederlandse bioscopen te zien. Genre: Sciencefiction, Actie. Tijdsduur: 109 minuten. IMDb-score: 5,6.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Bloodshot is superheld met bloedarmoede of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: