Recensie: in The Other Lamb is Michiel Huisman een wolf in schaapskleren

Sektarische toestanden vol symboliek

Sinds 30 april is de horror- en dramafilm The Other Lamb online te zien bij onder meer Pathé Thuis. De laatste jaren gaat goed met de Nederlandse acteur Michiel Huisman, die lekker aan de weg timmert in de Verenigde Staten. Ook als de sekteleider 'Shepherd' heeft hij zijn 'kudde' op het droge, maar het wordt helaas nooit eng. Lees hier de filmrecensie van The Other Lamb.

Gids.tv bekijkt als eerste alle nieuwe films in de bioscoop en on-demand. Lees hier al onze serie- en filmrecensies.

A wolf in shepherd’s clothing
Het verhaal gaat over de jonge vrouw Selah. Zij is geboren en opgegroeid in een sekte die bekend staat als de 'Flock'. De leden, allen vrouwen en meisjes, leven in een huis op het platteland en worden geleid door een man die luistert naar de naam Shepherd. Selah krijgt de eer deel te nemen aan een belangrijk ritueel, dat een hele andere wending krijgt wanneer ze een bovennatuurlijke en vreselijke ervaring meemaakt. Daarna krijgt ze vreemde visioenen die haar aan haar geloof doen twijfelen.

Michiel Huisman in de horrorfilm 'The Other Lamb'

Beoordeling van Gids.tv: ★½
Wat gelijk opvalt aan The Other Lamb zijn de prachtige beelden van cameraman Michal Englert. Hij weet de nachtmerrie-achtige visioenen en dromerige plaatjes van grauwe, mistige bossen en landschappen, waarin de vrouwen met hun gekleurde jurken ronddwalen, geweldig in beeld te brengen. Ook de zeer talentvolle Raffey Cassidy laat prima acteerwerk zien in deze verder matige film. Na een sloom eerste uur ontbreekt de beklemmende en dreigende sfeer volledig en karakters worden niet of nauwelijks uitgediept. Het label 'horror' is belachelijk, want eng wordt het nooit. Ook het personage van Huisman is niet écht gevaarlijk, en het einde is voorspelbaar. Anderhalve ster.

Naast Michiel Huisman (The Haunting of Hill House) en Raffey Cassidy (The Killing of a Sacred Deer) is ook Eve Connolly (Vikings) in deze film te zien. Deze productie is geregisseerd door Malgorzata Szumowska (All Inclusive).

The Other Lamb is vanaf 30 april 2020 te streamen op Video on Demand. Genre: Horror, Drama. Tijdsduur: 97 minuten. IMDb-score: 5,0.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: in The Other Lamb is Michiel Huisman een wolf in schaapskleren of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: