Recensie: Clouds over terminaal zieke Zach Sobiech is een absolute must-see

Waargebeurd verhaal met boodschap voor de wereld

Sinds 16 oktober staat de dramafilm Clouds op Disney+. Het ontroerende verhaal van de held Zach Sobiech, dat hartverscheurend, hartverwarmend en niet eerlijk is. Een jankverhaal of medelijden: daar zat Zach niet zo op te wachten. Hij had wel een boodschap voor de wereld: "You don't have to find out you're dying to start living". Lees hier de filmrecensie van Clouds.

Het verhaal van Zach Sobiech
De 17-jarige Zach Sobiech is een leuke, vrolijke en talentvolle middelbare scholier met de wereld voor zijn voeten. Maar aan het begin van zijn laatste schooljaar, vlak nadat hij zijn droommeisje heeft uitgevraagd, komt Zachs wereld op zijn kop te staan als hij hoort dat zijn kanker is uitgezaaid, waardoor hij nog maar zes maanden te leven heeft. In de beperkte tijd die hem rest besluiten hij en zijn beste vriendin en schrijfpartner Sammy hun droom waar te maken.

Fin Argus en Sabrina Carpenter in de film 'Clouds'

Met vijf minuten zit je in een verhaal die de wereld moet zien. De film doet je beseffen dat niet iedereen gelijke kansen krijgt op deze planeet, en dat loslaten van onbelangrijke problemen een belangrijke sleutel in het leven is. Ondanks een vreselijke ziekte bleef Zach positief. Een jongen met een droom: Muziek maken, een album maken waarvan het nummer Clouds viraal de wereld over ging. Met een goede cast zoals Neve Campbell (bekend van de horrorfilm Scream) die vecht voor haar zoon en daarbij langzaam in een huwelijkscrisis komt. De film kijkt boeiend weg, heeft een prima soundtrack en een sterke rol voor Fin Argus die goed naar het leven van Zach heeft gekeken. Een liefdevolle film met grote tegenslagen en hoogtepunten, die voor tranen met een glimlach zorgt. Een absolute aanrader. Vier sterren.

Naast Fin Argus (The Commute) en Sabrina Carpenter (The Hate You Give) zijn ook Neve Campbell (Wild Things) en Tom Everett Scott (13 Reasons Why) in deze film te zien. Deze productie is geregisseerd door Justin Baldoni (Jane The Virgin).

Clouds is vanaf 16 oktober te zien op Disney+. Genre: Drama. Tijdsduur: 121 minuten. IMDb-score: 7,5.

Bekijk hieronder een het liedje Clouds met onder andere Chris Pratt, Brian Cranston, Sarah Silverman en Jason Mraz.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Clouds over terminaal zieke Zach Sobiech is een absolute must-see of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: