Recensie: Shawn Mendes: In Wonder laat leven van Canadese popsensatie zien

Nieuwe muziekdocu staat nu op Netflix

Vanaf vandaag - 23 november - staat de documentaire Shawn Mendes: In Wonder op Netflix. Na popsterren als Justin Bieber en Taylor Swift komt bijna iedere andere celebrity tegenwoordig met een eigen muziekdocumentaire. Aan dit lijstje wordt nu Shawn Mendes toegevoegd. De piepjonge zanger geeft op Netflix een intiem kijkje in zijn leven. Lees hier de filmrecensie van Shawn Mendes: In Wonder

Gids.tv bekijkt als eerste alle nieuwe films in de bioscoop en on-demand. Lees hier al onze serie- en filmrecensies.

'Mercy', 'Stitches' en 'Señorita'
In deze muziekdocumentaire vertelt Mendes over zichzelf en hoe zijn nummers ontstaan, maar ook over hoe intens zijn leven op sommige momenten kan zijn. ''Dit is geen verhaal over een beroemde muzikant; dit is een verhaal over een man die opgroeit," aldus Mendes. Natuurlijk zien we zijn vrienden, familie en vriendin Camila Cabello. Ook het drukke leven van zijn crew en de vaak hysterische fans van deze Canadese popster worden in beeld gebracht.

Camila Cabello en Shawn Mendes in de muziekdocu 'Shawn Mendes: In Wonder'

Shawn Mendes: In Wonder biedt een sfeervol en intiem kijkje in het leven van de 22-jarige popsensatie Shawn Mendes. We zien zelfs privébeelden van de kleine Shawn, rollend in de sneeuw, terwijl hij opgroeit tot de wereldartiest die hij nu is. Verder passeren het optreden in zijn geboorteland Canada, waar 50.000 man zijn concert zien in het uitverkocht Rogers Centre in Toronto, en grote tegenvallers, als hij een concert moet afzeggen wegens ziekte, de revue. Zijn intense liefde voor muziek, zijn doorzettingsvermogen en hoe hij van angst een vriend in plaats van een vijand maakt komen ook voorbij. Verder is zijn heimwee naar familie en vrienden na een jaar lang toeren een belangrijk thema. De trillende beelden zijn jammer, en de concert- en muziekfragmenten zijn (te) kort. Drie sterren.

Naast Shawn Mendes en vriendin Camila Cabello zijn ook zijn moeder Karen, vader Manuel en zijn jongere zus Aaliyah Mendes in deze docu te zien. Deze productie is geregisseerd door Grant Singer.

Shawn Mendes: In Wonder is vanaf 23 november 2020 op Netflix te zien. Genre: muziek, documentaire. Tijdsduur: 83 minuten. IMDb-score: 6,6.