NOS Oranje Jaaroverzicht 2020 26 december op NPO 2: koningshuis in coronajaar

Bijzonder jaar waarin Willem-Alexander excuses aanbood voor vakantie

Kijktip :

Aan het einde van het jaar is het de traditie om terug te blikken op het afgelopen jaar. Dat doet ook het NOS Oranje Jaaroverzicht 2020, wat beleefden de leden van het Nederlandse koningshuis het afgelopen ‘coronajaar’ 2020?

Heb je het NOS Oranje Jaaroverzicht 2020 gemist? Je kunt deze uitzending terugkijken bij Gids.tv.

Astrid Kersseboom bespreekt corona, bevrijding en excuses
Ook in 2020 waren er belangrijke gebeurtenissen waarbij koning Willem-Alexander, koningin Máxima of andere leden van het koningshuis betrokken waren. Dit jaar stond in het teken van corona, en dit had ook invloed op de Oranjes. Presentatrice Astrid Kersseboom praat in het NOS Oranje Jaaroverzicht 2020 over drie onderwerpen: corona, bevrijding en excuses.

Koning Willem-Alexander zegt sorry
De koning was het afgelopen jaar veel aanwezig bij herdenkingen die in het teken stonden van 75 jaar bevrijding. Maar ook bezochten zij plekken om mensen een hart onder de riem te steken in de coronacrisis. Willem-Alexander, Máxima en hun gezin kwamen in oktober zwaar onder vuur te liggen, omdat zij ondanks de coronacrisis gewoon op vakantie gingen naar Griekenland. Hiervoor bood de koning even later zijn excuses aan. Ook betuigde hij spijt tijdens zijn staatsbezoek aan Indonesië, voor de Nederlandse geweldsexcessen tijdens de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog.

Het NOS Oranje Jaaroverzicht 2020 is zaterdag 26 december om 20.20 uur te zien op NPO 2. Daarna kun je het NOS Oranje Jaaroverzicht 2020 terugkijken bij Gids.tv.

Commentaar
Geef hieronder je commentaar op NOS Oranje Jaaroverzicht 2020 26 december op NPO 2: koningshuis in coronajaar of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:

Actueel TV-nieuws

Meer actueel TV-nieuws »