Recensie: Just Say Yes met Yolanthe Cabau: janken en vechten met groot glas wijn

Netflix' nieuwste romcom kraakt en piept

Vanaf vrijdag 2 april staat de film Just Say Yes op Netflix. Geweldig natuurlijk, streamingdienst Netflix komt met een grote Nederlandse productie die vrijwel zeker gaat scoren bij het grote publiek. Tranen en uitgelopen mascara met Jolanthe Cabau in een trouwjurk blijkt onvermijdelijk, maar wordt dit ook echt goed? Lees hier de filmrecensie van Just Say Yes.

"Going to the chapel and we're gonna to get married"
Het verhaal gaat over Lotte. Zij droomt haar hele leven van de ideale bruiloft. Wanneer deze droom binnen handbereik ligt blaast haar aanstaande de bruiloft af. Om hiervan bij te komen trekt Lotte in bij haar zus Estelle, die op het punt staat te trouwen. Estelle neemt vervolgens de hele bruiloft over van Lotte, terwijl Lotte gevraagd wordt om het vrijgezellenfeest te organiseren. Dit feest loopt echter lelijk uit de hand.

Yolanthe Cabau en Jim Bakkum in de film 'Just Say Yes'

Beoordeling van Gids.tv: ★½
Het land van romcoms is al volledig platgetrapt in Nederland, en ook deze Just Say Yes weet niet te verrassen. Vooral humor ontbreekt ernstig met één piepklein lichtpuntje van Kim-Lian van der Meij als Guusje, de vriendin van Lotte. Haar rol is in weinig schermtijd plat en hilarisch. Opvallend zijn de grappige cameo's van Tino Martin, Patricia Paay, Winston Post en Dave Roelvink. Een komedie die werkelijk alle uitgekauwde clichés uit de kast trekt, waar Yolanthe Cabau van grijze muis naar prachtige zwaan nooit de lachers op haar hand krijgt. Romcom liefhebbers halen echt nog wel een paar leuke momenten uit Just Say Yes, maar goed wordt dit nooit. 1,5 ster.

Naast Yolanthe Cabau (Fuck de Liefde) en Jim Bakkum (Zwaar verliefd!) zijn ook Juvat Westendorp (Casanova's), Noortje Herlaar (Kapsalon Romy), Huub Smit (De Oost), Kim-Lian van der Meij (Hartenstrijd) en Josylvio (Suriname) in deze film te zien. Deze productie is geregisseerd door Appie Boudellah en Aram van de Rest (Fck de liefde).

Vanaf 2 april 2021 is de film Just Say Yes te streamen op Netflix. Genre: Romantiek, Komedie. Tijdsduur: 97 minuten. IMDb-score: 4,3

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Just Say Yes met Yolanthe Cabau: janken en vechten met groot glas wijn of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: