Recensie: Silverstar is voor paardenliefhebbers een hemeltje op aarde

Naar het idee van Britt Dekker

Vanaf 13 juli draait de film Silverstar in de Nederlandse bioscopen. De grootste pechvogel van 2021 was Britt Dekker wel, toen half december door corona het witte doek weer op zwart ging en de bioscoopzalen hun deuren moesten sluiten. Na een lang half jaar is het wachten eindelijk over, dus hop hop, in galop! Lees hier de filmrecensie van Silverstar.

Tijdens de zonnige vakantie werken Megan en haar beste vriendin Julia samen met Eddy bij de stal van de harde paardenhandelaar Alex. Megan heeft er altijd de ambitie gehad om een succesvolle dressuurrijder te worden. Dan komt Whitestar op Megans pad, een paard waarmee zij een bijzondere band opbouwt, maar dat voor Alex een onhandelbaar paard blijft. Wanneer hij hem weg wil doen, kan Megan hem maar net van zijn ondergang redden.

Acteur Juvat Westendorp in de film 'Silverstar'

Beoordeling van Gids.tv: ★★½

Entertainment score: 60% | IMDb-score n.n.b.

Het speelfilmdebuut van Britt Dekker in de film Whitestar uit 2019 - inclusief magisch mooie filmposter - was onverwacht een aardig succes in de bioscopen. Dus kan een deel 2 met de naam Silverstar niet uitblijven. De première viel in het water, maar de film kan nu eindelijk stralen in de bios. Het verhaal heeft niet heel veel om het lijf maar toch, Silverstar is een vermakelijke film voor de doelgroep. Mede door leuke rollen van de sympathieke Juvat Westendorp en Anneke Blok. Er is ook een extreem nare rol voor Bo Maerten. De brand in de stallen is een dramatisch hoogtepunt, het avontuur is best spannend en lief, maar de dialogen zijn matig. Het paard vormt wel een prachtig middelpunt. Tweeënhalve ster.

Naast Britt Dekker (Whitestar) en Juvat Westendorp (Onze jongens in Miami) zijn ook Wendy Ruijfrok (Zomer in Frankrijk), Anneke Blok (Soof) en Bo Maerten (F*ck de Liefde) te zien in Silverstar. Deze film is geregisseerd door Diede in 't Veld (Kruimeltje en de Strijd om de Goudmijn).

Vanaf 13 juli 2022 is de film Silverstar te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: avontuur, drama, familiefilm. Tijdsduur: 86 minuten.