Filmrecensie: Game Night

Filmrecensie: Game Night
Van onschuldig bordspel naar crimineel avondje uit

Nog geen twee maanden na de blockbuster Jumanji komt er weer een film over een spelletjesavond met gevaarlijke risico's. Dit keer geen peperdure acteurs, special effects en een losgeslagen kudde dieren. Game Night begint met een onschuldig bordspelletje, maar uiteindelijk loopt dit ouderwetse avondje gezelligheid uit op moord met echte criminelen, ontvoeringen en bloed. Gids.tv heeft de film gezien, en je leest hier de recensie van Game Night.

De vreemde buurman van Max (Jason Bateman) en Annie (Rachel McAdams) mag niet weten dat zij die avond een spelletjesavond organiseren voor hun vrienden. Terwijl de vrienden via een raam aan de achterzijde van het bescheiden huis binnen komen, komt vlak daarna de super succesvolle broer van Max, Brooks (Kyle Chandler), aanrijden in een geweldige sportwagen. Brooks is knapper, hipper en rijker dan zijn broer en bezit de droomauto die Max altijd al wilde hebben. Het begin van jaloezie en afgunst. Een week later wordt deze Game Night nog een keer overgedaan, maar nu in de villa van Brooks. Dit keer geen bordspelletjes en dobbelstenen, maar moordmysteries, een ontvoering met acteurs en echte criminelen. Hier is waar Game Night verandert in een alsmaar escalerend avondje uit, vol vergissingen en plotwendingen waar niets is wat het lijkt.

Deze grappige en vooral slim gemaakte komedie heeft een paar goede verassingen in de film zitten. Deze plotwendingen maken het kijken naar Game Night leuk, en soms zie je de wendingen ook echt niet aankomen. De ster van de film is absoluut de vreemde buurman (Jesse Plemons), die ook nog eens politieagent is. Samen met zijn hond zorgt hij voor de meest bizarre en komische momenten. Ook Rachel Mc Adams brengt een paar gevaarlijke en grappige momenten mee als ze zwaait met een echt wapen alsof het een speelgoedpistool is. Het is wel een tip om de trailer juist niet te kijken, omdat daar veel leuke momenten in te zien zijn.

Ook zitten er allerlei verwijzingen naar andere series en films verwerkt in de dialogen. Game Night is aan het einde van de rit best vermakelijk om te kijken. Naast Jason Bateman (Horrible Bosses) en Rachel McAdams (Spotlight) zijn ook Jesse Plemons (Black Mass) en Michael C. Hall (Dexter) te zien in deze komedie.

Komedie films zijn vaak moeilijk om te maken. Dit heeft met timing en goed acteerwerk te maken. En al slaat de humor soms wat door in Game Night, uiteindelijk blijft een leuke komedie over waarin de kijker zich afvraagt wat nu echt en nep is. De IMDb-score voor deze film is een 7,6.

Game Night is vanaf 22 februari te zien in de bioscoop. Tijdsduur: 99 minuten. Genre: Comedy. Bekijk hieronder de trailer van de film.

Geef hieronder je commentaar op Filmrecensie: Game Night of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: