Netflix-filmrecensie: Cargo

Netflix-filmrecensie: Cargo
Martin Freeman in een pandemie met zombies

Kijktip

Films en series met zombies in de hoofdrol zijn rijk vertegenwoordigd op Netflix. Zo is Zombieland met Woody Harrelson en Warm Bodies te zien bij de streamingdienst. Op seriegebied is Z Nation een goed voorbeeld. De nieuwe zombiefilm Cargo - met tragische menselijke trekken - gooit het echter over een hele andere boeg. Lees hier de filmrecensie van Cargo.

Levensgevaarlijk virus
Het decor is een Australische rivier, waar het gezin - Andy en zijn vrouw Kay en hun schattige eenjarige dochtertje Rosie - op een oude boot rondvaart. Op het water is het veilig, want op het land heerst een levensgevaarlijk virus dat de meeste mensen heeft veranderd in zombies. Als ze in de verte een gestrande zeilboot zien liggen, gaan ze op onderzoek uit om te kijken of er nog wat te vinden is.

48 uur
Als Kay in de veilig geachte zeilboot gaat, wordt ze geïnfecteerd door 'iets' wat haar vastpakt en bijt. Noodgedwongen moeten ze de boot verlaten om vervolgens een ziekenhuis te vinden. Onderweg raakt de auto van Kay en Andy van de weg. Als Andy bijkomt van de klap, wordt hij gebeten door zijn eigen vrouw, die langzaam is veranderd in een bloeddorstige ondode. Vanaf dat moment is het voor de vader een race tegen de klok om binnen 48 uur voor zijn dochter een veilige thuishaven te zoeken.

Verwacht geen beelden waar het bloed van je beeldscherm afspat. Martin Freeman heeft al eens eerder meegedaan in de productie Shaun of the Dead met zombies in de hoofdrol. Waar die film een komische inslag had, is deze film Cargo toch absoluut wat anders. Dit gaat vooral over de band tussen vader en dochter. Te zien is hoever ouders gaan om hun kind te beschermen in een uitzichtloze situatie. Cargo is een aardige dramafilm met zombies die er niet fris uit zien.

Cargo is vanaf 18 mei via deze link te zien op Netflix. Genre: Drama, Horror, Internationaal. Tijdsduur: 104 minuten. Bekijk hieronder de trailer van de film.

Tags: auto, ziekenhuis, vrouw, zombie, rivier, boot, film, virus, bloed, netflix, zeilboot, gezin, trailer, dochter, zombies, beschermen, levensgevaarlijk, horror, decor, recensie, bijt, martin freeman, woody harrelson, ouders, vader, shaun of the dead, zombieland, vader en dochter, on demand, internationaal, drama, filmrecensie, veilig