Recensie: John Wick: Chapter 3 - Parabellum met Keanu Reeves in neonverlicht New York

Brute en over-de-top actie in derde deel waar de vonken vanaf vliegen

Aanstaande donderdag is de nieuwe Amerikaanse actiefilm John Wick: Chapter 3 - Parabellum te zien in de Nederlandse bioscopen. Diepe buiging voor de 54-jarige acteur Keanu Reeves, want deze prachtig gechoreografeerde en brute vechtscènes zijn een ware kunst. Gids.tv heeft de film al gezien. Lees hier de filmrecensie van de film John Wick: Chapter 3 - Parabellum.

The High Table
John Wick 3 begint enkele minuten na het einde van deel 2. John baant zich een weg door de regenachtige straten van New York, terwijl de klok langzaam aftikt naar het moment dat hij 'excommunicado' wordt. Wanneer dit moment ingaat, kan hij geen gebruik meer maken van de vele voorzieningen die The High Table hem biedt, zoals het leveren van wapens en medische zorg. Na het doden van een lid van het moordenaarsgilde, wordt hij verstoten. Met slechts één uur voorsprong en de meest gevaarlijke premiejagers van de wereld achter zich aan, vecht Wick zich een weg door New York om te overleven.

Keanu Reeves als John Wick in actie in de film John Wick 3

De tikkende klok en de gevaarlijke dreiging van andere huurmoordenaars die Johns leven willen inruilen voor de 14 miljoen dollar, zorgt voor een geweldige eerste drie kwartier. Er komt bijvoorbeeld een indrukwekkende scène voorbij met vitrinekasten vol met messen. Alleen al om deze beelden moet de actie- en vechtliefhebber dit derde deel zeker gezien hebben. Onvoorstelbaar wat de 54-jarige acteur laat zien in een ballet van geweld. Ook de honden van actrice Halle Berry zijn een hoogtepunt in deze stoere neonverlichte actiefilm vol kroonluchters en details. Zeker een aanrader voor in de bioscoop, maar verwacht geen diepgaande verhaallijnen of dialogen, want dan ben je aan het verkeerde adres.

Naast Keanu Reeves (The Matrix) en Halle Berry (Kingsman: The Golden Circle) zijn ook Laurence Fishburne (Ant-Man and the Wasp) en Asia Kate Dillon (Orange Is the New Black) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Chad Stahelski (John Wick).

John Wick: Chapter 3 - Parabellum is vanaf 16 mei 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Actie. Tijdsduur: 131 minuten.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: John Wick: Chapter 3 - Parabellum met Keanu Reeves in neonverlicht New York of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:
Tags: dreiging, actie, wapens, miljoen, medische zorg, new york, film, honden, bioscoop, acteur, dialoog, dollar, klok, golden, ballet, messen, vecht, overleven, beoordeling, gespannen, langzaam, reeves, Geweld, doden, zorg, halle berry, keanu reeves, laurence fishburne, the matrix, john wick, ant man, matrix, buitenaards, filmrecensie, actiefilm