Recensie: in Rambo: Last Blood is wraak op Mexicaans drugskartel zoet

Sylvester Stallone gaat door tot bittere einde

Vanaf donderdag 19 september is de film Rambo: Last Blood te zien in de Nederlandse bioscopen. De inmiddels 73-jarige Sylvester Stallone kruipt voor de vijfde keer in de huid van John Rambo. Hij gaat in het laatste deel van de filmreeks terug naar zijn ouderlijk huis, maar de rust en vrede is van korte duur. Lees hier de recensie van Rambo: Last Blood.

Gabrielle wil niet luisteren...
John Rambo heeft zich na zijn laatste missie teruggetrokken op zijn ranch in Texas, vastbesloten te stoppen en verder te leven in de anonimiteit. Op een dag vraagt een goede vriendin hem echter om hulp als haar kleindochter Gabrielle ontvoerd wordt door een Mexicaans drugskartel. Rambo besluit nog één keer de wapens op te pakken en stort zich in de gewelddadige wereld van de drugs- en sekshandel, net over de grens in Mexico.

Sylvester Stallone opnieuw in actie in de film Rambo: Last Blood

Al doet de titel Rambo: Last Blood anders vermoeden, met deze actieheld weet je nooit of het écht zijn laatste klus is. Is deze actiefilm de moeite waard? Met het verstand op nul gaan liefhebbers van deze legendarische filmreeks zeker genieten in de bioscoop. Toch is er genoeg op aan te merken. Zelfs voor Rambo-begrippen heeft deze film een flinterdun verhaal, de bijrollen hebben bijzonder weinig te doen en de grote actie- en gewelduitbarstingen komen laat op gang. De film bevat wel een The A-Team-moment en een 'leuke' afslachting in een tunnelstelsel. Twee sterren voor deze Taken-cloon. Blijf overigens wel zitten voor de aftiteling, die je een flinke scheut nostalgie bezorgt.

Naast Sylvester Stallone (Creed) en Paz Vega (Acts of Vengeance) is ook Óscar Jaenada (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Adrian Grunberg (Jack Reacher: Never Go Back).

Rambo: Last Blood is vanaf 19 september 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Actie. Tijdsduur: 101 minuten.