Recensie: drama After the Wedding met Julianne Moore zorgt niet voor tranen

Remake Deens-Zweedse film Efter Brylluppet is overbodig

Vanaf 3 oktober is de film After the Wedding te zien in de Nederlandse bioscopen. We zagen de Oscargenomineerde actrice Julianne Moore eerder dit jaar al in de remake Gloria Bell. Moore doet in deze film meer van hetzelfde en dat doet ze uitstekend, maar Michelle Williams weet niet te overtuigen. Lees hier recensie van de film After the Wedding.

Miljoenen voor een weeshuis
Het verhaal gaat over Isabel (Michelle Williams). Zij is een vrouw die een weeshuis in Calcutta (India) runt en een mysterieuze donatie krijgt van iemand uit de Verenigde Staten. Ze reist vervolgens naar Amerika om deze multimiljonair, Theresa genaamd, te ontmoeten. Hun levens kruisen elkaar tijdens een bijzonder weekend, omdat Theresa's kind gaat trouwen.

Michelle Williams, Billy Crudup en Julianne Moore in de film After The Wedding

Voor een indrukwekkende dramafilm moet je geraakt worden door personages, met als gevolg dat de zakdoeken niet aan te slepen zijn. Helaas heeft de dramafilm After the Wedding niet het gewenste resultaat. Dit komt verrassend genoeg door de doorgaans geweldige actrice Michelle Williams, die haar karakter neerzet als een dood vogeltje. Haar verhaal is te vlak en te saai om écht mee te leven, en dat overheerst de hele film. Helemaal aan het einde wordt de gevoelige snaar enigszins geraakt, maar dan is de boot al vertrokken. Zonde, want dit had zo mooi kunnen zijn, met sterke thema's als familiegeheimen, arm en rijk, veel geld en omgaan met verlies. Kortom: drama, maar dan zonder tranen. Twee en een halve ster.

Naast Julianne Moore (Gloria Bell) en Michelle Williams (The Greatest Showman) is ook Billy Crudup (Big Fish) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Bart Freundlich (The Rebound).

After the Wedding is vanaf 3 oktober 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Drama. Tijdsduur: 112 minuten. IMDb-score: 5,9.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: drama After the Wedding met Julianne Moore zorgt niet voor tranen of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:
Tags: amerika, india, verenigde staten, vrouw, trouwen, boot, productie, film, 112, rijk, vernietigen, bioscoop, actrice, donatie, saai, weeshuis, recensie, kruisen, thema, beoordeling, special, remake, weekend, geld, geheimen, showman, dood, julianne moore, michelle williams, theresa, billy crudup, big fish, big, after the wedding, karakter, familie, ster, on demand, drama, imdb, filmrecensie, the greatest showman, arm