Recensie: Terminator: Dark Fate brengt nostalgie en spectaculaire actie

Arnold Schwarzenegger en Linda Hamilton zijn terug!

Sinds donderdag 31 oktober 2019 is de film Terminator: Dark Fate te zien in de Nederlandse bioscopen. Als we regisseur James Cameron (Titanic) mogen geloven kan alles wat na deel twee Terminator 2: Judgment Day (1991) uitgekomen is zo de vuilnisbak in. Dit vervolg pakt het verhaal direct na deel twee op in een opwindende actie-rollercoaster. Lees hier de filmrecensie van Terminator: Dark Fate.

Hasta la vista baby, I'll be back!
Het verhaal volgt een jonge vrouw, Dani Ramos genaamd, uit het hedendaagse Mexico City. Ze raakt betrokken bij de felle oorlog tussen mensen en cyborgs, beter bekend als 'Terminators'. De cyborgs zijn weer herrezen en trachten een eind te maken aan de mensheid en hun beschaving. Uit het niets komt ook Sarah Connor weer opdraven als de ware robotsloper; zij heeft nog een appeltje te schillen heeft met T-800, ook wel Carl genoemd.

Actrice Linda Hamilton in actie in de film 'Terminator: Dark Fate'

Zo goed als de eerste delen wordt het helaas nooit meer, maar het is wel geweldig dat de originele cast, met de inmiddels 72-jarige Arnold Schwarzenegger en 63-jarige Linda Hamilton, weer opdraaft in Dark Fate. Daardoor biedt dit deel een vleugje nostalgie en een leuk weerzien met deze acteurs. En dat kon de reeks wel gebruiken, want eerlijk is eerlijk, de laatste drie delen waren niet heel goed, met als dieptepunt Genisys. James Cameron besloot in te grijpen, en als schrijver én producer keert hij nu terug met Terminator: Dark Fate, volgens de beroemde filmmaker zelf het officiële derde deel van zijn Terminator-trilogie. Conclusie: 'Arnie' zorgt voor wat humor, wraakengel Linda doet wat ze moet doen, en de actie is goed. Vermakelijk popcornentertainment, drie sterren.

Naast Arnold Schwarzenegger (The Terminator) en Linda Hamilton (Dante's Peak) is ook Mackenzie Davis (Black Mirror) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Tim Miller (Deadpool).

Terminator: Dark Fate is vanaf 31 oktober 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Actie, Science Fiction. Tijdsduur: 128 minuten. IMDb-score 6,5.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Terminator: Dark Fate brengt nostalgie en spectaculaire actie of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: